Nálunk még az „új autó” is öreg, a behozott kocsik 60 százaléka tíz év feletti
Közel négymillió személyautó fut már a magyar utakon, és az állomány szépen halad a nagykorúság felé.
Közel négymillió személyautó fut már a magyar utakon, és az állomány szépen halad a nagykorúság felé.
Nagyon telített az elmúlt évek dömpingje miatt a használt autók piaca, de – elsősorban az új autók drágulása miatt – még mindig van benne tartalék.
Ez egy elég kézenfekvő trükknek tűnik, ezek szerint működik is.
A telephely nélkül dolgozó használtautó-kereskedő vagy a sérült autókkal telepakolt kereskedés legyen figyelmeztető jel.
Használtautó-vásárlási történetünk második fejezete, egyben a happy nélküli vég, amelyben a két rossz megoldás közül a kevésbé rossz a jó.
A forgalomban lévő autók csaknem 80 százaléka 10 évnél idősebb. A helyzet az, hogy miközben zajlik az elektromos autók forradalma, az átlag magyar autóhasználó járműve egyre régebbi.
Szinte minden meghatározó tényező a piac ellen dolgozik: a forint árfolyama zuhan, a kocsikat megnézni is nehézkesebb és az ügyintézés is körülményes.
800 ezernél is több átírást regisztráltak 2019-ben.
Még mindig a német márkák uralják a használtan behozott autók piacát, azonban nagyon rákapcsolt tavaly a Hyundai és a Kia párosa, amik ráadásul sokkal fiatalabb autókkal szerepelnek a behozatali statisztikákban.
A kocsi viszont ott szerepelt a németországi autólopási listán.
Tavaly rekordszintet ért el a behozatal, de idén már csökkenhet a külföldről használtan importált gépkocsik száma.
Alapvetően, mintha a totális józanság felé fordult volna az importautós piac: Focus, Golf, Astra az első három. Hol vannak már a tízezrével behozott BMW-k?
Hat év után először zárt egy negyedévet negatív eredménnyel az ágazat.
Saját gyűjteményéből közölt néhány tanulságos esetet a fővárosi békéltető testület. Lehet belőlük tanulni.
Nem lehet elég óvatos az ember, ha használt autót vesz, akár egy ilyenbe is bele lehet futni.
Úgynevezett európai jogharmonizáció miatt hamarosan műszaki bizonyítványt is kell vinni a honosításhoz.
Módosult egy fontos szabályozás a külföldről behozott használt autók forgalomba helyezésével kapcsolatban.
Jövő év után már Euro 4-es autóval sem lehet közlekedni szmogriadó idején. Ezek jellemzően ma 10 éves autók.
Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt az eladások összértéke a legnagyobb magyar használt autós oldal szerint. Az átlagárak alig emelkedtek az elmúlt negyedévben, de persze vannak kivételek.
Melyik középkategóriás modellnek a legjobbak a hibamutatói mostanság?