Tetszett a cikk?

A klasszikus óratekerés mellett még számos csapdába bele lehet futni egyszerű vásárlóként.

A használtautó-piac egyik fő problémája, hogy a vásárlók nem tudják gyorsan leleplezni a leggyakoribb csalási fajtákat sem. A carVertical cég autótörténeti keresőplatformként működik, amely több mint egymillió autó adatait tárolja. Az adatbázisa alapján állítottak fel egy listát, melyek az általuk leggyakrabban tapasztalt trükkök használt autó eladásnál.

A legjellemzőbb szerintük az, hogy sérült autót adnak el úgy, mintha karambol nélküli előélete lenne. A csalások 31 százaléka így történik. A legegyszerűbb védekezés ellene az lehet, ha megnézzük a karosszériaelemek közötti hézagok egyenletességét. Ha egyes hézagok mérete eltérő, az a szerkezeti elemek sérülését vagy olcsó javítást jelenthet.

A második egy klasszikus csalás a visszatekert kilométeróra. Adataik alapján minden hatodik járművel megtörténik eladás előtt, hogy a futásteljesítményén igazítanak. Valamennyit segíthet az, ha összevetjük a kocsi kabinterének összképét – ülések, kormánykerék, pedálgumik kopottságát – a hirdetett autó kilométeróra állásával, mennyire tűnik reálisnak.

Lopott autókat is forgalmaznak sokszor, ami azért is rossz hír a vevőnek, mert a kocsit elkobozhatják, és a vételárat nem lesz egyszerű visszaszerezni. Jellemző a taxik és bérautók eladásánál is a trükközés, amik eleve városi, kevésbé kíméletes környezetben futnak nagyon sokat. Végül a túl alacsony árú autókról azt írják, bár nagyon vonzónak tűnnek, érdemes lehet inkább ezeket elfelejteni magánvásárlóként, mert sokszor tekert órás importautókról van szó, a hirdetésben nem szerepeltetett sérülésekkel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!