Kitűnő bizonyítványért ingyenutazás jár a Gyermekvasúton
Péntektől június végéig nem kell fizetniük az utazásért a budapesti kisvasúton azoknak az általános és középiskolás tanulóknak, akik a jegyváltáskor bemutatják kitűnő bizonyítványukat.
Péntektől június végéig nem kell fizetniük az utazásért a budapesti kisvasúton azoknak az általános és középiskolás tanulóknak, akik a jegyváltáskor bemutatják kitűnő bizonyítványukat.
Nem zártak ki aspergeres gyereket a ballagásról, csak nem javasolták neki, hogy részt vegyen az eseményen – mondja Bodó László, a Mindenki című filmből ismert Bakáts téri iskola igazgatója, akit nagyon elkeserít, hogy megint politikai ügy lett a magyar oktatásról való diskurzus, és úgy véli, jó esetben is csak 30 év múlva lehet jó a magyar közoktatás.
A rendőröket riasztó szülőt hibáztatja annak az iskolai kirándulásnak a szervezője, amely hétfőn maradt el, mert aggódtak a busz nem megfelelő gumiabroncsai miatt – derül ki a hvg.hu birtokába került levélből. A jármű végül rendben volt, csakhogy a sofőr jogosítványa lejárt, mégsem a buszt biztosító cég felelősségét vetették fel. Ezért anyagi okokra hivatkozva nem is pótolják a legjobb tanulóknak járó utat, vagyis az ostor végül a gyerekeken csattan.
A tanárok nem csak szárnyakat adnak a gyerekeknek egy ilyen aprósággal, hanem bizonyítják, hogy valóban ismerik őket, és figyelnek rájuk.
Egy jó nevű, belvárosi iskolában eltiltották az egyik végzős diákot a ballagástól, édesanyja jogi útra tereli az ügyet.
Egy 15 éves fiú jó viccnek gondolta, hogy meggyújtja egy kislány haját.
Egy 50 év körüli, ősz hajú, kertésznadrágos férfit keres a rendőrség.
Egyenesen a genfi egyezménnyel vágott vissza az osztályfőnöknek.
Dicséretes, hogy csökkenteni akarják a tanulók terheit, ám az új Nemzeti alaptanterv egy ilyen központosított rendszerben semmilyen pozitív változást nem hozhat. A magyar oktatáspolitika minden modern nemzetközi trenddel szembemegy, és még a hazai hagyományokat is felrúgja – állítja Vass Vilmos, a 2003. és 2007. évi NAT-felülvizsgálatok szakmai vezetője. Interjú.
Az iskola főbejáratán rohant be az állat, felvágtatott a lépcsőn, majd az udvar felé vette az irányt, de zárt ajtó állta útját. A készenléti rendőrség emberei őrizték, hogy ne tudjon visszaszaladni az iskola folyosójára, majd vadászok kötözték meg a hangosan síró őzet.
2010 óta magyar tinik tízezrei olvassák ifjúsági regényeit. A Szent Johanna Gimi és a most véget érő Bexi-sorozat sikerét szerinte könyvei hiánypótló jellege hozta, és az, hogy tiszteli a kamaszokat, akik szerinte ma sokkal komolyabban veszik a tanulást, különösen a nyelveket, mint az előző generációk. Interjú.
Óriási iskolai tabletprogramot jelentett be a kormány. Ám ez így önmagában - még ha a modernizáció mázával leöntve is - akár tovább erősítheti az elavult oktatási rendszert.
Könnyű lenne elhoffmannrózsáznom magam egyes, a diákokat rühellő pedagógusok kapcsán, de ennél nagyobb a baj.
A majmok hangosan rikácsoltak, fenyegetőztek, de akkor már mindenki tudta, hogy ők csak majmok, akik akkor tudnak pusztítani és uralkodni, ha hiszünk nekik. Tanmese a kormány újabb oktatási törvénymódosításáról.
Az állandó szülői dicséret és a túlgondoskodás legalább annyira torzíthatja a gyerek személyiségét, mint a maximalista elvárások. Németh Erika gyerekpszichológus szerint a bizalom szinte varázserővel bír. Interjú.
Négy évvel a legutóbbi, komoly szakmai tiltakozást kirobbantó nyelvoktatási stratégia megjelenése után ismét reformötletekkel rukkolt elő az erőforrástárca. De a nyelvoktatás hatékonyságán biztosan nem lehet eleget javítani 2020-ig, amikortól csak nyelvvizsgával lehet felvételizni a felsőoktatásba.
Mindez egy alternatív iskolában. „Hogy van ez? Ha tényleg olyan nagy sikertörténet az állami oktatás (permanens) reformja, vajon miért mentik ki a saját gyerekeiket a rendszerből?” – teszi fel a kérdést a gyerekjogi szakember.
Nem volt semmilyen kiválogatási szempont abban, melyik trefortos diák kerülhetett be az Áder-előadásra, melyik nem. A tanárok büszkék felkészült, intelligens diákjaikra, akikben maradt némi hiányérzet az elnöki vizit után.
A normál tanrendbe illesztve ismerkedhetnek a vállalati kultúra világával a Lauder-iskola végzős diákjai.
Drasztikusan romolhatnak a tanulási és magatartási zavarral küzdő gyerekek esélyei, jogszerűvé tennék a képesítés nélküli tanárok foglalkoztatását, és a pedagógusokat arra kényszerítenék, hogy gyógypedagógusi munkát is végezzenek. Fű alatt újabb jogszabály készül.