A közszférában megszűnik a szakszervezeti tagdíjak automatikus levonása
Az érintettek tiltakozása ellenére benne maradt ez a csomagban, ahogy az is, hogy ezentúl nem kell elmagyarázni a dolgozóknak a munkavédelmi szabályokat.
Az érintettek tiltakozása ellenére benne maradt ez a csomagban, ahogy az is, hogy ezentúl nem kell elmagyarázni a dolgozóknak a munkavédelmi szabályokat.
Minden fontosabb beruházásnál, közigazgatási hatósági ügynél alkalmazható lesz a köz nélküli közmeghallgatás intézménye – a minap a kormány benyújtotta a törvényjavaslatot és a jövő héten már a Parlamentben tárgyalják. Ugyanennek a javaslatcsomagnak a része az az intézkedés is, amellyel a kormány ingyenessé teszi a közép- és szakképző iskolások jogosítványszerzését a 2024/2025-ös évtől.
Olaszországban is éppen valami hasonlóra készülnek, friss jogosítvánnyal tilos lesz sportkocsikat vezetni.
A motorosoknál több kategóriás jogosítvány van nálunk is, miért ne lehetne a személyautóknál is?
Egy civil szervezet segítségével hat hónapos képzés kaptak Indiában, de még Európában is várnak rájuk kihívások.
Nem tudott máshogy hazajutni állítása szerint.
És még negyvenezer forintot is fizetnie kellett.
A B kategóriás vezetői engedély megszerzésének költségei folyamatosan emelkednek, emelkedtek mindig is, de a drágulás irama az utóbbi hónapokban a korábbihoz képest is nyaktörőre váltott. Nem csoda, hogy a tanfolyamra jelentkezők létszáma hasonló tempóban apad, de a fogyatkozás a kamion- és buszsofőraspiránsok számában is drasztikus, noha oktatóból van elég. A kormány ebben a helyzetben úgy érzi, lépnie kell.
A 2024/2025-ös tanévtől válhat ingyenessé a középiskolások és szakképző intézményekben tanulók számára a “B” kategóriás jogosítvány megszerzése.
Eddig be kellett érniük 25 ezer forintos állami hozzájárulással, de a jelek szerint a kormány kiemelten támogatná a középiskolások és az állami szakképző intézményekben tanulóknak a „B” kategóriás jogosítványszerzését. Szinte a teljes költséget megtérítenék egy friss törvényjavaslat szerint.
Semmi nem stimmelt a rendőrök szerint.
Az intézkedésre Lázár János államtitkára szerint azért van szükség, mert nagy a szektorban a munkaerőhiány.
A rendőrök egy mellékutcában tudták elfogni az üldözött autóst.
Arról mesélt nemrégiben az Oasis volt zenésze, hogy egyszer elkezdett vezetni tanulni, de rossz vége lett a tanórának.
A szakértők szerint mostanra van, hogy akár félmillióig is elkúszik a jogosítvány ára.
Ezen kívül vizsgához is kötnék a használatukat.
A gyalogost kórházba szállítás után sem tudták megmenteni, a tettest őrizetbe vették.
A brüsszeli tervezet célja, hogy azokban az országokban is, ahol élethosszra szól a jogosítvány, legyen végre valamiféle kontroll.
Lehetővé tennék azt is, hogy valakit az egész unióban eltiltsanak a vezetéstől.
Esélye sem volt a buszsofőrnek elkerülni az ütközést.