Hamarosan már 750 ezer teherautó-sofőr hiányozhat az európai munkaerőpiacról
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Az ittas sofőrt az buktatta le, hogy mindhárom sávot kihasználva kacsázott az autópályán.
Már most is a régiónk egyik legnagyobb sofőrhiánya van a magyar fuvarozó vállalatoknál, és hamarosan annyian mehetnek nyugdíjba, hogy nagyobb lehet a baj.
Senki sem sérült meg.
Vezetőfülke a hálójuk, kempingfőző a konyhájuk, és gyakran hónapokig vannak úton egyhuzamban. A német autópályákon közlekedő kamionsofőrök nagy része kelet-európai, vagy egy EU-n kívüli, alacsony jövedelmű országból való, és nemcsak a szakmájával járó közúti veszélyeknek van folyamatosan kitéve, hanem nyomorúságos életkörülményeknek és tömeges bércsalásnak is. A Deutsche Welle riportja.
A francia lap riportjának egyik megszólalója, egy munkaügyi szakember azt állítja, hogy az Európán kívülről Magyarországra egyre nagyobb számban érkező munkavállalók nagy része nem is tervezi a hazatérést. Bármit is bizonygat Orbán Viktor.
Óriási sofőrhiány van egész Európában, miközben a fuvarosok átlagéletkora folyamatosan nő, fiatal utánpótlás pedig alig akad. Egy évtizeden belül súlyos válság alakulhat ki.
Annyi sofőr hiányzik, hogy ilyen, elsőre igencsak abszurd ötletekkel próbálnak javítani a helyzeten.
Csak Romániában vagy Lengyelországban 70-80 ezer sofőr hiányzik a munkaerőpiacról.
Több olyan vállalkozásról is tudni, ahol akár 5-10 kamion is áll a telephelyen, mert nincs, aki elvezesse őket.
A kamionsofőrök hiánya minden európai ország gazdaságát veszélyezteti – erre hívja fel a figyelmet a londoni Financial Times éppúgy, mint a német közszolgálati Deutsche Welle. A hiány már most is óriási, de várhatóan rosszabb lesz a helyzet, mert egyre kevesebben vállalják a nehéz munkát.
Eldurvult egy közlekedési konfliktus Gödnél.
Ez hanyag munkavégzés az Operatív Törzs ügyeleti központjának vezetője szerint.
A hatósági karantén szabályai alól nem akarnak kibújni, de az időintervallumot a megrendelések teljesítéséhez igazítanák a fuvarozók, hogy ne álljon le teljesen a nemzetközi szállítás. Most az operatív törzs döntésére várnak, a teljes biztonságot az egységes európai szabályozás oldaná meg.
Két napig várt a kamionos, hogy kicseréljék a kereket, de hiába.
A Németországban, egy autópályán lefilmezett sofőrnek láthatóan minden egyes pillanatban kihívást jelentett a teherkocsi irányítása.
Záróvonalat átlépve, forgalom elől elzárt területen áthajtva száguldott a kamion, aztán szemből jött egy iskolabusz.