Autópornó Brad Pittel, magyar kanyarral - kritika az F1 című filmről
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
Ráadásul a jelenlegi sofőrök többsége ötven év feletti.
Európában továbbra is komoly gondot jelent a sofőrhiány: az International Road Transport Union szerint jelenleg több mint 233 ezer teherautó-vezető hiányzik az EU-ban, Norvégiában és az Egyesült Királyságban, és ez a szám 2028-ra akár 750 ezerre is nőhet, ha nem történnek komoly lépések – írja a Waberer’s Csoport közleménye.
Az ágazatban dolgozó sofőrök átlagéletkora ráadásul 47 év, és egyharmaduk már betöltötte az 55. életévét, így a közeljövőben sokan nyugdíjba vonulnak. Ezzel szemben a fiatalok, különösen a 25 év alattiak aránya rendkívül alacsony, alig haladja meg az 5 százalékot. A nők aránya az európai teherautó-sofőrök körében szintén alacsony, mindössze 4 százalék. A legmagasabb arány Németországban van, ahol a sofőrök több mint 7 százaléka nő, Romániában ez az arány 6,1, míg Franciaországban 4,5 százalék.
És nem is csak a közúti, hanem a vasúti szállításban is hatalmas létszámhiány van. Az EU Vasúti Ügynöksége szerint már a tagállamok több mint felében kritikus a mozdonyvezető-hiány, miközben a járművezetők jelentős része itt is 50 év feletti, és az utánpótlás messze nem követi az igényeket.
A mind inkább súlyosbodó munkaerőhiány miatt az európai országok egyre több külföldi munkavállalót vonzanak. 2023-ban több mint 42 ezer munkavállalási engedélyt adtak ki, míg 2019-ben ez a szám mindössze 14 ezer volt. Ez jól mutatja, hogy a sofőrhiány egyre nagyobb kihívást jelent, és az európai gazdaságra gyakorolt hatásai is mind súlyosabbá válnak. A munkaerőhiány közvetlen következménye, hogy a vállalatok közel 50 százalékának a termelékenységét fogja vissza ez a helyzet, míg 39 százalékuk bevételkiesést tapasztal.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.