Megnézték, mely autóknak drágult legkevésbé a kötelezője
Az infláció meglátszik a tarifákon is, a casco is igencsak megdrágult.
Az infláció meglátszik a tarifákon is, a casco is igencsak megdrágult.
A vidéki autósok mintegy 47,9 ezer forintos átlagdíja csaknem 28 ezer forinttal maradt el a budapestiek közel 75,7 ezer forintos átlagdíjától idén június végén.
2021-hez képest 27 százalékkal nőtt a kgfb díja.
Egyre többe kerül a feledékenység az autósoknak: izzasztó költségekbe futhatnak bele azok, akik nem kötötték meg időben az új kötelező biztosításukat az év végén lejáró helyett, vagy elfelejtették rendezni az éves biztosítási díjat. Az inflációval együtt emelkedő fedezetlenségi díjak mellett más kellemetlen meglepetés is érheti a figyelmetlen autósokat – írja a Bank360.hu
Aki nem köt új szerződést, az újév első napjától biztosítási fedezet nélkül marad.
Az autók kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjai egy év alatt mintegy 5 százalékkal emelkedtek, a biztosítói kárkifizetések pedig 12 százalékkal nőttek a szerviz- és alkatrészköltségek drágulása, a devizaárfolyam-változás és az infláció hatásaként.
Átlagosan 15,2 százalékkal kell többet fizetniük azoknak, akikről kiderül, hogy érvényes kgfb-szerződés nélkül vesznek részt a közúti forgalomban.
Már az első félévben is 10 százalékkal több baleset történt, mint egy éve, ami gyorsan meglátszik majd az biztosítások árain.
Az idei első negyedévben sem volt drágább kötelező biztosítás, mint egy éve, miközben a kárkifizetések kiugróan megnőttek. Igaz, volt mire nem emelniük a biztosítóknak, mert korábban az MNB szerint túlárazottak voltak a kgfb-k.
A személygépkocsik országos átlagos állománydíja 43,7 ezer forintra mérséklődött december végére. A kárráfordítások eközben egy év alatt 13 százalékkal nőttek.
Nem kell teljes egészében kifizetniük a jelentős összegű határbiztosítási díjat.
Drága mulatság lehet a kötelező biztosítás annak az autósnak, aki elfelejti befizetni az éves díjat, vagy a fordulónapra felmondott szerződés helyett nem köt időben újat. Extra pénzt kell fizetnie a biztosítónak, kivonhatják a forgalomból a kocsiját, és ha balesetet okoz, állhatja a vétlen autós minden kárát.
A díjcsökkenés okát a budapesti személyautók átlagdíjának 11 százalékos esésével és a fővároson kívüli díjszint stagnálásával magyarázza az MNB.
Még egy hétig lehet felmondani az évfordulós kötelezőt.
Nagyot csökkent a bejelentett közlekedési káresetek száma a járvány kezdete óta, ezért a biztosítás áremelkedése is lassulhat, vagy akár olcsóbbá is válhat a kgfb.
A kötelező biztosítás díja számos tényezőtől függ, többek között attól is, hol, pontosabban melyik településen használjuk az autót. A Bank360 elemzői megnézték, mennyibe kerülnek a kötelező biztosítások az ország négy különböző településén: egy községben, egy megyeszékhelyen, a fővárosi agglomerációban és Budapesten. A biztosított lakcímétől függően a különbség akár több tízezer forint is lehet.
Mintegy 100 ezer kötelező biztosítást cserélnek le az év végi kampányban szakértők szerint.
Egyforma elbírálás jár majd minden közlekedőnek attól függetlenül, hogy Európán belül hol szenvedett balesetet.
A változás azért érdekes, mert a fővárosi autókhoz – a koronavírus-járvány forgalom- és kárcsillapító hatásai ellenére – mindeddig nem "ért el" a díjcsökkentés.