Van olyan papír, amit nem kérhet az igazoltató rendőr a sofőrtől
A jogosítvány és a forgalmi engedély kötelező kellék, ám vannak olyan dokumentumok, melyeknek nem muszáj a sofőrnél lenniük.
A jogosítvány és a forgalmi engedély kötelező kellék, ám vannak olyan dokumentumok, melyeknek nem muszáj a sofőrnél lenniük.
A fuvarozók szerint érthetetlen, hogy Magyarországon biztosítási adóval terhelik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást is. A Pénzügyminisztériumtól kérnek segítséget.
Alaptörvénybe ütközik a kgfb-törvénynek az a része a Magyar Autóklub szerint, amely a bonus-malus rendeletet szabályozza.
A BKV-bérletesek lehetnek a novemberi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány nyertesei, de azok is kaphatnak kedvezményt, akik nem napi ingázásra használják a kocsijukat.
A CLB biztosítási alkusz cég szerint átlagosan 10-15 százalékkal kell majd többet fizetni.
Az alkuszok szerint 15 százalék körüli emelkedés várható a kgfb piacon.
Annak a 700 ezer embernek hirdetnek új tarifákat napokon belül, akiknek január elsejei évfordulós a szerződésük. Az alkuszok nagy drágulást várnak.
Ment a harc a cégek közt az ügyfelekért alacsony árakkal, amit nem is bírt minden szereplő.
Kevesebb a baleset, de nagyobb az okozott kár értéke.
A motorosoknál ritkább a kötelező biztosítás, igaz, a biztosítók nem teszik egyszerűbbé a helyzetet.
Pedig a robogók által okozott károk átlagos összege eléri a 450 ezer forintot.
Hamarosan lejár a határidő, hogy az év végi évfordulós biztosítással rendelkezők befizessék az újabb díjrészletet.
4-5 százalékos áremelkedés várható januárban, az évben később még tovább drágulhatnak a biztosítási díjak.
A határidőig várhatóan 80 ezren tesznek majd így, mondják fel a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésüket, a vállalati flottaszerződéseket nem számítva – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége.
Mintegy 8-10 százalékkal emelkedhetnek az előző évhez képest a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai, de míg egyes szegmensekben a tavalyihoz hasonló díjak várhatók, másutt akár 30 százaléknál is nagyobb lehet a növekedés - tudatta a Netrisk.hu. Az átlagdíj 25 ezer forint körül alakulhat.
Ha már az útdíj lehet a használattal arányos, akkor az autó használata miért nem?
Közel hatodával nőtt a biztosítók kgfb-díjbevétele egy év alatt.
Ha egyéb feltételek nem változnak alapvetően ugyanannyit fizetnek az átalakulás nyomán az autósok.
Azok az év végén biztosítót váltó autósok, akik nem fizették be az első negyedéves kötelező gépjármű felelősségi biztosítás díját, március 1-jéig ezt még szankciómentesen pótolhatják, mert a törvény 60 napos díjfizetési haladékot tesz lehetővé - derül ki a független biztosítási alkuszok közleményéből.
Az újonnan szerződő felek díja kedvezőbb lett volna, mint a meglévő ügyfeleké.