Így törje meg rossz pénzügyi szokásait
A legtöbb embernek vannak rossz pénzügyi szokásai. A Fox Business összeszedett négy tippet, hogyan lehet ezeket megtörni. Egyes tanácsok közhelyesnek tűnhetnek, ám sok emberben érdemes tudatosítani őket.
A legtöbb embernek vannak rossz pénzügyi szokásai. A Fox Business összeszedett négy tippet, hogyan lehet ezeket megtörni. Egyes tanácsok közhelyesnek tűnhetnek, ám sok emberben érdemes tudatosítani őket.
A magyarok fordítják lakással kapcsolatos szolgáltatásokra kiadásaik legnagyobb részét 28 európai ország lakossága közül, és a legkisebb arányt költik utazásra vagy üdülésre, valamint pihenésre, szórakozásra. Ha tíz százalékkal több pénzük lenne, leginkább élelmiszerre adnának ki többet, és félre is tennének a pluszból a Nielsen felmérése szerint.
A Nézőpont Intézet felmérése alapján a megkérdezettek 53 százaléka a tavalyinál kevesebbet költ az idén karácsonyi bevásárlásra, és mindössze 7 százalékuk fordít jelentősen többet a felkészülésre.
Füleskuvik először költött - bizonyítottan - mesterséges odúban Budapesten - olvasható a Magyar Madártani Egyesület (MME) honlapjának hétfői híre szerint.
A külföldiek összes magyarországi fogyasztása 2009-ben 1201 milliárd forint volt, 10 százalékkal több, mint az előző évben – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn. Eközben a forint 12 százalékkal gyengült az euróhoz képest, éves átlagos árfolyama 251 forintról 281 forintra változott egy év alatt.
Öt százalékkal kisebb forgalomra és több készpénzes vásárlásra számítanak a kereskedők most karácsonykor. Mire és mennyit vagyunk hajlandók költeni és miről árulkodnak a különféle statisztikák? Ennek néztünk utána.
Évről évre kevesebbet költenek a háztartások a karácsonyi szezonban: míg 2006-ban 25 százalékkal költöttek többet az év utolsó hónapjában, mint egy átlagos hónapban, addig 2007-ben ez a szám 20 százalék volt, 2008-ban pedig 16 százalék.
Hogyan próbálják a kereskedelemben kivédeni a krízis hatásait? Milyen eszközökkel igyekeznek megtartani a vásárlókat? Drasztikus árleszállítás, extra kedvezmények - avagy mire buknak a vevők?