Ismét nő a hatótávja az egyik legnépszerűbb elektromos autónak, a BMW i3-nak
Az elsősorban városi használatra szánt kisautóval minden korábbinál nagyobb távolságokra merészkedhetünk majd el.
Az elsősorban városi használatra szánt kisautóval minden korábbinál nagyobb távolságokra merészkedhetünk majd el.
Már csak néhány hét, és végre hivatalosan is leleplezik az amerikai gyártó valaha készült legnagyobb elektromos járművét.
Sokan nem gondolnák, hogy messze nem az USA és nem is Európa a villanyautók legnagyobb piaca.
Itt a bizonyíték arra, hogy nemcsak a legújabb szupermodern autók bánhatnak kesztyűs kézzel a környezettel.
Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos meghajtású autók is szennyezik a környezetet, csak éppen áttételes módon, valahol messze egy távoli erőműben. A kérdés inkább az, hogy mennyire?
Hiba lenne azt gondolni, hogy keleti szomszédunknál nem figyelnek oda a környezetbarát meghajtási módokra.
Ezúttal nem az elképesztő gyorsulás, hanem a tejlesen hangtalan gurulás és az elegáns megjelenés került fókuszba.
Úgy tűnik, hogy nemcsak a vásárlók, hanem a tolvajok körében is egyre népszerűbbek a zöld rendszámos autók.
Lássuk, hogy 2017-ben mely autók fogyasztják a legkevesebbet és a legtöbbet, avagy a 2 literestől egészen a 20 liter feletti fogyasztásig.
A dél-koreai gyártó kicsit megkésve, de kapásból hatalmas lendülettel rúgta be a környezettudatosság ajtaját. Megnéztük, hogy az új Ioniq mit tud vegyes-, illetve tisztán elektromos hajtásrendszerrel.
A szuperhalk és lokálisan zéró károsanyagkibocsátású autók egyre jobban fogynak az öreg kontinensen.
Az év elején a vízcsapból is a különféle trendelőjelzések folytak, még ha a gasztronómia esetében nem is csak folyékony dolgokról van szó. Volt itt minden, a malac füle-farkától a komló nélküli sörig. Mostanra kicsit letisztult a kép.
A dán Carlsberg sörgyártó a világon először biológiailag lebomló üveget fejleszt. A fenntartható forrásból származó fa-, illetve papírrostokból készülő sörösüveg a hírek szerint nagyon könnyű lesz és három év múlva már be is vezethetik.
Csomagolásmentes szupermarket-láncot tervez két német környezetvédő, akik a hulladék csökkentése mellett megspórolnák az élelmiszerek előre csomagolásának költségeit is. A terv a plasztikhulladék jelentős csökkentése mellett “népnevelő” célzatú is,amennyiben rászoktatja a vásárlókat, hogy saját többször használatos szatyraikkal, kosaraikkal menjenek vásárolni, s így idővel teljesen feleslegéssé válik a logós nejlonzacskók gyártása.
A tervek szerint környezetbarát, alacsony kibocsátású, "zöld" lesz az a Disneyland, amit Sanghajban építenek 2011 óta. Az átadást 2016-ra tervezik.
Lehet munkahelyeket teremteni úgy is, hogy ezzel nem nő a környezet terhelése, és egyéb társadalmi célok is megvalósulnak – állítják a HVG által felkért szakírók.
Bárki megmérheti ökológiai lábnyomát, aki szeptember 10-én részt vesz a Millenárison a National Geographic "családi szűrőnapján". A mérésben résztvevők megtudhatják, hogy életvitelük alapján mekkora darabot foglalnak el a Földből.
Többé nem hajózhatnak antarktiszi vizeken nehézolajjal üzemelő járművek, a 60. szélességi foktól délre járó hajóknak más üzemanyagra kell áttérniük.
Brit divattervezők és kutatók fogtak össze, hogy kifejlesszenek egy technológiát, amellyel mosás közben a ruhákba levegőt tisztító vegyületet tudnak bejuttatni.
Az erdők védelmét szem előtt tartva egyetlen szórólappal kampányol az 1 százalékos adófelajánlásokért a WWF Magyarország.