Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ca20a990-f193-44b1-b7aa-4349f6e3441e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ennek többségét a csehek által vezetett kezdeményezés szállíthatja.","shortLead":"Ennek többségét a csehek által vezetett kezdeményezés szállíthatja.","id":"20250505_zelenszkij-pavel-praga-tuzersegi-lovedek-haboru-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca20a990-f193-44b1-b7aa-4349f6e3441e.jpg","index":0,"item":"fb43f4ed-2d93-4600-8307-c8d20c2380f9","keywords":null,"link":"/vilag/20250505_zelenszkij-pavel-praga-tuzersegi-lovedek-haboru-tamogatas","timestamp":"2025. május. 05. 07:44","title":"Zelenszkij: Ukrajna hárommillió tüzérségi lövedékre számít a szövetségeseitől 2025 folyamán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d725186-a613-4141-b32e-de727ee2715b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mérgező vegyszerek helyett ultrahanghullámokkal és egyszerű sófürdővel változtatták úgy meg az üveg felületét, hogy az víztaszítóvá vagy pozitív töltésűvé váljon, számos alkalmazás mellett még az ízesebb sör előállítása előtt is megnyitva a lehetőséget.","shortLead":"Mérgező vegyszerek helyett ultrahanghullámokkal és egyszerű sófürdővel változtatták úgy meg az üveg felületét...","id":"20250505_hvg-soros-uveg-ultrahang-szelvedok-ablakok-bakteriumok-algak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d725186-a613-4141-b32e-de727ee2715b.jpg","index":0,"item":"329ecb5e-488b-4f43-9677-5a4279465792","keywords":null,"link":"/360/20250505_hvg-soros-uveg-ultrahang-szelvedok-ablakok-bakteriumok-algak","timestamp":"2025. május. 05. 16:00","title":"Ultrahanggal bombázták az üveget, finomabb lett tőle a sör","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb szakasz követi, a posztmenopauza, amely számtalan pozitív lehetőséget rejt magában, ha az ember nyitottan és tudatosan áll hozzá. Mi történik szervezetünkben ebben az időszakban, milyen változásokra számítsunk, és mit tegyünk azért, hogy minél tovább aktívak és egészségesek maradhassunk?","shortLead":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb...","id":"20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9.jpg","index":0,"item":"0f28b434-4f2b-4510-92ae-6e0734d21ba6","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 04. 11:30","title":"Amikor kisimul az élet: ez vár ránk a menopauza után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1876dc63-bd96-401b-84b3-9d6c2d872240","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Nagy nap ez a mai a Galaktikus Birodalomban.","shortLead":"Nagy nap ez a mai a Galaktikus Birodalomban.","id":"20250504_Az-Ero-legyen-veled-Egy-angol-miniszterelnoknek-is-koze-van-a-Star-Wars-naphoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1876dc63-bd96-401b-84b3-9d6c2d872240.jpg","index":0,"item":"a4e8558b-2031-4f5a-9a42-7b875d655d51","keywords":null,"link":"/kultura/20250504_Az-Ero-legyen-veled-Egy-angol-miniszterelnoknek-is-koze-van-a-Star-Wars-naphoz","timestamp":"2025. május. 04. 12:34","title":"Az Erő legyen veled! – Egy angol miniszterelnöknek is köze van a Star Wars-naphoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Eddig sikeresen lobbiztak a nagy techcégek, hogy ne álljon össze a határidőre a mesterséges intelligencia használatának új szabályrendszere.","shortLead":"Eddig sikeresen lobbiztak a nagy techcégek, hogy ne álljon össze a határidőre a mesterséges intelligencia használatának...","id":"20250506_hatarido-EU-mesterseges-intelligencia-szabalyozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3.jpg","index":0,"item":"ff2c332b-dce7-4e20-87b4-7bb2caad64f8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_hatarido-EU-mesterseges-intelligencia-szabalyozas","timestamp":"2025. május. 06. 08:15","title":"Fontos határidőről maradt le az EU a mesterséges intelligencia szabályozásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc3c8284-4ab8-42ba-94f3-1c9e8c811899","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: kincskereső, cselekvőképesség, elvtárs, blackout, futballtörténelem.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250504_Kiotoban-a-legnyomasztobb-jelenseg-a-kimonos-turistak-tomege---Az-en-hetem-Krusovszky-Denessel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc3c8284-4ab8-42ba-94f3-1c9e8c811899.jpg","index":0,"item":"5776d185-12c1-4fc6-98dc-89182eae6659","keywords":null,"link":"/360/20250504_Kiotoban-a-legnyomasztobb-jelenseg-a-kimonos-turistak-tomege---Az-en-hetem-Krusovszky-Denessel","timestamp":"2025. május. 04. 17:30","title":"Kiotóban a legnyomasztóbb jelenség a kimonós turisták tömege - Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf933791-9e89-47c7-a773-c370fda6274a","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A SpaceX telephelyéből lett egy új amerikai város.","shortLead":"A SpaceX telephelyéből lett egy új amerikai város.","id":"20250504_Varossa-nyilvanitottak-Musk-cegenek-telephelyet-Texasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf933791-9e89-47c7-a773-c370fda6274a.jpg","index":0,"item":"af7c3752-acb9-4fdf-8aa1-d93235ce064e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250504_Varossa-nyilvanitottak-Musk-cegenek-telephelyet-Texasban","timestamp":"2025. május. 04. 16:49","title":"Csillagbázis néven alapít várost Elon Musk Texasban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cea3421-8796-4141-95c7-3bcc6238be11","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Zenebutik volt műsorvezetőjét azzal áltatták, hogy nem ügynök vagy besúgó, hanem kapcsolat volt.","shortLead":"A Zenebutik volt műsorvezetőjét azzal áltatták, hogy nem ügynök vagy besúgó, hanem kapcsolat volt.","id":"20250504_Juhasz-Elod-elarulta-hogyan-szerveztek-be-ugynoknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cea3421-8796-4141-95c7-3bcc6238be11.jpg","index":0,"item":"b0c88df1-dd40-462b-b055-a9e73aa0f16c","keywords":null,"link":"/elet/20250504_Juhasz-Elod-elarulta-hogyan-szerveztek-be-ugynoknek","timestamp":"2025. május. 04. 17:44","title":"Juhász Előd elárulta, hogyan szervezte be a Belügyminisztérium, hogy az Egyesült Államokról jelentsen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A dél-koreai gyártó kicsit megkésve, de kapásból hatalmas lendülettel rúgta be a környezettudatosság ajtaját. Megnéztük, hogy az új Ioniq mit tud vegyes-, illetve tisztán elektromos hajtásrendszerrel.
A Hyundai egyértelmű lemaradásban van hibridautók frontján, viszont most erősen nyitottak: a Ioniq a világ első olyan személyautója, melyet már az első tollvonástól kezdve úgy fejlesztettek, hogy három különböző, részben vagy teljesen elektromos változatban készülhessen. Ezek közül elsőként a normál hibrid változat került forgalomba, melyet nem sokkal később a tisztán elektromos verzió követett, és hamarosan ki fog jönni a plug-in hibrid modell is. Mi az előbbi két variánst vethettük alá tesztelésnek – a fotókon a fehér a hibrid, a kék pedig az elektromos Ioniq.
László Ferenc
László Ferenc
Nem űrhajó Első blikkre jól látszik, hogy a Hyundai (a Toyotától eltérően) nem egy földre szállt négykerekű űrhajót szeretett volna készíteni, hanem sokkal inkább egy teljesen "autószerű autót", amely mind a külső vonalvezetés, mind a beltér esetében tetten érhető. A Prius sokakat egyszerűen sokkoló agyonszabdalt felületei után jól esik ránézni az Ioniq nyugodtabb vonalvezetésére, mely úgy tud modern lenni, hogy közben nem osztja meg a vásárlóközönséget. A tesztre kapott két Ioniq karosszériája tökéletesen megegyezik egymással, azonban az apró dizájnbeli eltérések miatt mégis könnyen megkülönböztethető egymástól a két változat.
László Ferenc
László Ferenc
Míg a hibriden hagyományos hűtőrácsot találunk, addig az elektromos modellen a hűtőrács egyszerűen le van fedve műanyaggal. Ily módon ugyanis jobb lehet a légellenállási együttható, és ugyebár a villanymotoros változatnak nincs is szüksége ilyen jellegű, aktív menetszeles hűtésre. Amíg a hibriden látványos 17 colos kerekek feszülnek, addig az elektromos Ioniqon csak 16-os, és energiatakarékos gumis felnik találhatók. LED-es fényszóró sajnos nincs, vagyis be kell érnünk az eggyel régebbi bi-xenon technikával.
A Hyundai márkajelzés szerintünk igénytelen, úgy néz ki, mint egy egyszerű matrica.
László Ferenc
László Ferenc
Beltér Az ülésben helyet foglalva egy korrekt anyagminőséget felvonultató, modern, de nem űrhajós feelinget keltő műszerfalat látunk. Az alul divatosan lecsapott kormány remek fogást biztosít, az áttételézését pedig sikerült amolyan arany középutasra venni: se nem túl ideges, se nem túl lagymatag. A kormány mögötti kijelzők szép képet mutatnak, a felbontás és a felhasznált karakterek igényessége is rendben van, a központi nagy kijelzőre sem lehet panaszunk. A helykínálat teljesen rendben van, azonban hátrafelé elég korlátozott a kilátás. (A tolatást szerencsére tolatókamera képe segíti.)
László Ferenc
László Ferenc
A hibridben nekünk nem tetszett a bal lábbal működtethető rögzítőfék, melyet nyomógombosra kellett volna venni, úgy mint az elektromos Ioniqban. Android Auto, Apple CarPlay és vezeték nélküli telefontöltő is van, csakúgy, mint automatikus vészfékező, sávelhagyás-figyelő, adaptív tempomat és keresztforgalom-figyelő. A jól pakolható csomagtér a hibrid esetében 440 literes, az elektromos változatban pedig csak 330 literes (Prius: 502 liter), ha pedig bővíteni szeretnénk, akkor maximum 1500, illetve 1410 liter áll rendelkezésünkre (Prius :1500 liter).
László Ferenc
László Ferenc
Hibrid hajtás A fehér tesztautó motorházteteje alatt egy rendkívül jó, 40 százalékos hatásfokú és 105 lóerős 1,6 literes benzinmotor és egy 44 lóerős villanymotor található, melyek együttesen 141 lóerőre képesek és 265 Nm-es nyomatékot biztosítanak. Nincs külön elektromos üzemmódot kapcsoló gomb, tehát a sofőr nem tudja kierőszakolni a tisztán elektromos működést, hacsak nem azzal, hogy olyan óvatosan nyomja a gázpedált, hogy az autó egészen 120-as tempóig elektronok révén gyorsítson. Az elektromos hatótáv egyébként 2-3 kilométerre tehető, ez azonban ugyanúgy érdektelen, mint a műszerfali töltöttségjelző, hiszen a rendszer sosem hagyja teljesen lemerülni a hátsó ülések alatti 1,56 kWh-s aksit. Összehasonlításképp, a 122 lóerős Priusban egy 1,31 kWh-s telep rejtőzik.
László Ferenc
Ha már Prius, abban egyszerűen nem tudtuk megszeretni a fogyasztásra ugyan jó hatást gyakorló, de a vezetési élményt teljesen legyilkoló fokozatmentes CVT váltót, ami helyett a Hyundai egy hatsebességes duplakuplungos váltót alkalmazott. És milyen jól tette! A 10,8 másodperces 0-100-as sprint átlagosnak mondható, mint ahogy a 185 km/h-s maximális tempótól sem esünk hanyatt, de ez autó ugyebár nem is az őrült száguldásról szól. 130-as tempó mellett hatodikban percenként 2500-at forog a főtengely.
László Ferenc
Elektromos verzió A kék tesztjárgány elejében egy kompakt villanymotor kapott helyet, mely elsősorban 120 lóerős teljesítményéről, illetve 295 Nm-es maximális nyomatékáról ismerszik meg. És ezúttal természetesen már alaphelyzetben, úgymond "nulla fordulat" mellett rendelkezésre áll a nagy nyomaték, vagyis a dinamikus haladásnak semmi akadálya. A 0-100-as, lényegében teljesen hangtalan gyorsulás 9,9 másodpercnyi időt vesz igénybe, a legnagyobb tempó pedig 165 km/h. Az elektromos autózásra gyorsan rá lehet kapni, és nemcsak városban, hanem akár autópályán is remekül helyt tud állni egy ilyen személyautó.
László Ferenc
Ahol a hibridben a méretes váltókar, ott az elektromos Ioniqban egy nagy tárolóhely található, hiszen ezúttal nincs szükség semmilyen váltóra: a rendelkezésre álló néhány nyomógombbal csak a menetirányt kell megadnunk és indulhatunk is. A fejlesztők részéről a legzseniálisabb húzás a kormány mögötti két fül, melyek révén a szabadon gurulás, illetve a motorfék mértéke szabályozható négy fokozatban. Ha kell, akkor amíg lehet, vitorlázva gurul az autó, ha pedig erős motorfékre váltunk, akkor sok esetben akár a hagyományos fékezést is elfelejthetjük. No és persze ilyenkor masszívan visszatáplál a rendszer a 28 kWh-s lítium-polimer akkumulátorba. A motorháztető egyik változat esetében sem teleszkópos, de ezzel talán még könnyen együtt lehet élni.
László Ferenc
László Ferenc
Hatótáv Az általunk mért 5 literes átlagfogyasztás mellett a 45 literes tankkal rendelkező hibriddel maximum 900 kilométer tehető meg, amihez képest szerénynek tűnhet az elektromos változat reálisan 200 kilométer körüli hatótávja, de városi közlekedéshez és ingázáshoz tökéletesen elegendő. Megjegyzendő, hogy tesztautónkban normál fűtés volt, ami aktív használat mellett télen jelentősen csökkenti a hatótávot, így ehhez (395 ezer forint ellenében) érdemes megrendelni a sokkal hatékonyabb hőszivattyús megoldást.
Hasznos a "Driver only" nyomógomb, mely úgy csökkenti a fogyasztást, hogy csak a sofőr környezetét hűti/fűti. A hibridnél csak 50 kilogrammal nehezebb elektromos változat gyenge otthoni árammal 10+ óra alatt tölthető fel, normál gyorstöltővel 4-5 óra alatt, CCS gyorstöltővel viszont akár 30 perc alatt 0-ról 80 százalékosra pumpálható elektronokkal. Kár, hogy ez utóbbiból hazánkban egyelőre még nagyon kevés található.
László Ferenc
László Ferenc
Költségek A zöld rendszám nélküli hibrid Ioniq alapára 7,7 millió forint (Toyota Prius: 9,7 millió forint), a tesztautónk (felszereltségével együtt) pedig 8,3 millió forintos értéket képviselt - 100 kilométer mintegy 1800 forintos üzemanyagköltség mellett tehető meg vele. A zöld rendszámos elektromos Ioniq alapára az állami támogatással együtt 9 millió forint (Nissan Leaf 30 kWh: 7,6 millió forint), és ez esetben 100 kilométer mintegy 600 forintos villanyszámla mellett abszolválható.
Szervizköltségek tekintetében a sokkal kevesebb kopó alkatrészt tartalmazó elektromos Ioniq lesz a nyerő, melynek akkumulátorára 8 év vagy 200 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó. Magára az autóra 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia érvényes.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió A teljesen hangtalan és rezonciamentes suhanás, illetve az olcsóbb üzembentartás miatt mi az elektromos Ioniqot választanánk, mely a Hyundai árazásának és az állami támogatásnak köszönhetően nem kerül sokkal többe a hibrid változatnál. A hőszivattyús fűtést mindenképpen megrendelnénk az elektromos Ioniqba, mely azok számára viszont gyorsan kiesik a pixisből, akiknek szűkös a mintegy 200 kilométeres maximális hatótáv, illetve a 330 literes csomagtartó.
A tesztelt két autó közötti ideális átmenet lehet a Magyarországra várhatóan a nyár folyamán érkező plug-in hibrid, vagyis hálózatról tölthető kivitel, melyben egy 44 helyett 61 lóerős villanymotor található, és a 8,9 kWh-s telep miatt képes tisztán elektromosan megtenni 50 kilométert. És emiatt viselheti magán a zöld rendszámot.