Akciós termékekért verekedtek össze a vásárlók egy prágai Lidlben – videó
A felvétel futótűzként terjed a közösségi médiában.
A felvétel futótűzként terjed a közösségi médiában.
Június elsejétől indul az államilag előírt akciózás a kiskereskedelemben, a kormány az infláció elleni fegyverként emlegeti a rendeletben meghatározott leárazást. Csodát, vagy akár az infláció csökkentését persze hiába várnánk tőle, de akkor mi értelme? Elmagyarázzuk.
A hétvégétől egy sor terméktípus kedvezményét az előző harminc nap legalacsonyabb árához képest kell kiszámolni és meghirdetni, mindegy, hogy a két akció között az ár magasabbra szökött vissza. Ez váratlan kihívás elé állítja a webshopokat, és különösen a könyvkereskedőket. A megszokott akciózási gyakorlat helyett új jöhet, a kuponozás helyére benyomulhatnak a személyre szabott akciók.
A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az Alza.hu Kft.-vel szemben, a cég közleményben védi magát.
Július első felében elindult a nyári leárazási hullám első szakasza, a kiárusítás egészen augusztus végéig tart – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára hétfőn. Vámos György szerint a leárazás időszakáról, a kiárusításra kínált termékekről és az akció mértékéről a kereskedő szabadon dönthet, ezért az egyedi termékeket árusító, a piacon monopol helyzetben lévő üzletek várhatóan csak nyár végén akcióznak majd.