Boldog István a Coca-Cola döntéséről: „Egy csatát megnyertünk!”
A fideszes képviselő a plakátok lecserélése után sem érzi azt, hogy vége lenne a harcnak.
A fideszes képviselő a plakátok lecserélése után sem érzi azt, hogy vége lenne a harcnak.
A kampány első hete volt a pároké, a második hét már a szivárványos palackoké – magyarázták a váltást.
„Számítottunk az eltérő véleményekre” – mondta a cég, de konkrét politikai felvetésekre, megnyilatkozásokra nem szeretnének reagálni.
Meleg párok forró csókjai egy vodka társaságában, szexuális zaklatás egy borotva reklámjában és egy HIV-fertőzött ember feneke óriásplakátokon. Nem a Coca-Cola az első vagy egyetlen cég, amely társadalmilag fontos témát karolt fel egy reklámkampányban, sőt a nagy márkáknak kifejezetten megéri, ha termékeikhez mélyebb szociális üzenetet is társítanak. Ügyes és félresikerült, bátor és botrányos, de az embereket minden esetben erősen megmozgató reklámokat gyűjtöttünk össze.
Már a nemzetközi sajtó is beszámolt arról, hogy a fideszes Boldog István a Coca-Cola-termékek bojkottjára szólított fel az üdítős cég melegbarát reklámkampánya miatt. Közben az internetes népművészet is beindult.
A CNN, a Bloomberg, de a Reuters hasábjain is ott virít: a kormánypárti képviselő nem iszik kólát, mert az ital egy reklámján férfiak csókolóznak.
Kérdéseket intéztek a melegbarát plakátokkal kampányoló vállalathoz.
A kiborulás után cselekedtek is: a plakát ellen indított petíció aláírására buzdítanak.
A politológus szerint a műsorban elhangzottak illeszkednek az államilag előállított fake news terjesztésének tendenciájába, valamint az identitások és a magánélet területén vívott politikai harcba.
Vajon miért buziznak? Mi hiányzik nekik? Nem, nem az.
Vitát és felháborodást keltett hazájában Lech Walesa, a lengyel demokrácia legendás alakja, a Nobel-békedíj kitüntetettje azzal a minapi kijelentésével, hogy a melegeknek nincs joguk kiemelkedő szerepre a politikában, és kisebbségként "érjék be kevesebbel" a társadalomban.