A Hit Gyülekezete már attól tart, hogy a Coca-Cola átírná a magyar alaptörvényt

Kérdéseket intéztek a melegbarát plakátokkal kampányoló vállalathoz.

  • hvg.hu hvg.hu
A Hit Gyülekezete már attól tart, hogy a Coca-Cola átírná a magyar alaptörvényt

Olyannyira felháborodott a Hit Gyülekezete a Coca-Cola szivárványos plakátjain, hogy hat kérdésben kérte számon a céget, nehezményezve, hogy az a fogyasztóktól érkező kritikákra az emberi jogokról tartott didaktikus kioktatást.

Az elmúlt napok viharos reakcióiból kikövetkeztették, hogy „a kólaivás (vagy nem ivás) hétköznapi cselekedetből politikai-morális demonstrációvá vált. Aki Coca-Colát iszik nyilvánosan, azt a cég a reklámkampányával arra kényszerítette, hogy állást foglaljon a melegjogok mellett”. Márpedig ez ellen szerintük tiltakozni kell.

A közleményükben úgy fogalmaznak, hogy a Coca-Cola magyarországi képviselői „az agresszív közterületi homoszexuális reklámkampányt ráerőszakolták a budapestiekre”. Az érveléshez pedig már az alaptörvényt is előkapták:

„Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is.

A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség.

Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?”

A Coca-Cola hétfői közleményében azt írta: A cégnél hisznek abban, hogy

mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb.

 

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: