Felmentették a korrupcióval vádolt volt osztrák alkancellárt
Heinz-Christian Strache ügyében a bécsi tartományi törvényszék megállapította, hogy nem áll rendelkezésre elég olyan bizonyíték, amely alátámasztaná a korrupciós vádakat.
Heinz-Christian Strache ügyében a bécsi tartományi törvényszék megállapította, hogy nem áll rendelkezésre elég olyan bizonyíték, amely alátámasztaná a korrupciós vádakat.
A kormányhoz közelálló médiabirodalom létrehozásának minden értelmét elvesztette azzal, hogy mégsem számol leépítésekkel. Pedig Orbán környezetében eredetileg a pazarlás megszüntetésével indokolták a rendszerváltás óta példátlan információs hatalomkoncentrációt.
Előtte Varga István volt a vezető, egészen addig, míg be nem vallotta: független sajtóterméket is forgat.
A TASZ szerint a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) mögötti fúzió alkotmányellenes.
A mindent maga alá gyűrő pártsajtó-cég megteremtése nem közügy, sőt ellentétes a közérdekkel, írja kemény hangú közleményében a Magyar Újságírók Szövetsége, ezért az alkotmánybírósághoz fordulnak.
A Liszkay Gábor vezetésével létrehozott központosított kormány-médiabirodalom megalakulása nem zavarja ugyanazt a Médiatanácsot, amely szerint az RTL Klub és a 24.hu egy tulajdonba kerülése viszont aggályos lett volna.
És közben új újságot is szerzett, már a Szabad Föld is az övé.
A Mediaworksnek nem csak a bevételei, de a kiadásai is nőnek, a médiaportfólió mögött pedig akkora adósságtömeg van, ami miatt az állami hirdetések nélkül összeroppanna a médiabirodalom.
Mészáros emberének ügyvédje járt el a nemrég létrehozott médialapítvány bejegyzésénél.
A 444 írt korábban arról, hogy totális központosítás várható a jobboldali médiumoknál. Nem kizárt, hogy a közben távozó MTVA-vezér, Vaszily Miklós lehet az újonnan létrejövő birodalom első embere.
A rendszerváltás óta eltelt időben volt több médiaháború, de olyat most láttunk először, hogy egy térfélen belül folytassanak ádáz küzdelmet. Már a felek meghatározása is nehéz: ki volt áruló, és ki volt a csicska? Az viszont biztos, hogy Orbán a győztes, a legnagyobb vesztes pedig a független média. Megpróbáltuk felvázolni, hova jutottak a szereplők 2015 óta, és mi a jövő.
771 millió forintos veszteség a HírTv-nél, 762 millió a Magyar Nemzetnél, de a Heti Válasz és a Lánchíd Rádió is deficites.
Ne féljünk a kudarctól és az újrakezdéstől, akkor se, ha gyökeres váltás mellett döntünk, emellett barátkozzunk és lehetőleg aludjunk sokat – sarkítva körülbelül ez Arianna Huffington amerikai médiakirálynő életútjának tanulsága. Arianna a közelmúltban egy újabb nagy döntést hozott: új munkája kedvéért lemondott az általa alapított Huffington Post főszerkesztéséről.
Ki vette meg 1998-ban a Modern Media nevű veszteséges céget a Száraz testvérektől? Hát Josip Tot, legalábbis papíron.
Hatalmas cikkben elemzi és veszi sorra a Kreatív, milyen változások zajlottak le a média- és reklámpiacon a második Orbán-kormány ideje alatt. Több mint nyolcvanezer közbeszerzési és reklámozási adat elemzése után végeztek kalkulációkat, majd le is rajzolták, mennyi pénzt költöttek, hová folytak a pénzek, kik üzemeltették a rendszert.
A Hír24 megkérdezte Simicska Lajos pénteki nyilatkozatairól a másik jobboldali médiacsoport tulajdonosát, az Echo TV-t és a Magyar Hírlapot birtokló Széles Gábort. Az üzletember szerint az ő sajtójával nincs gond, a Hír TV-t helyettesíti majd az új M1, meg olyan média egyébként sincs, hogy „középen állunk hírben”. Bayer Zsolt is megadta neki mindig a tartozását.
Kína idén - Indiát megelőzve - a világ legnagyobb nyomtatottlappiacává vált. A napilapok összesített napi példányszáma 114,5 millió, az olvasószám alapján a legtöbben 2,5 milliónyian az első számú központi napilapot, a Zsenmin Zsipaót olvassák.
Magyarországi leányvállalatainak fúzióját készíti elő az Axel Springer és a Ringier a Napi Gazdaság információi szerint. Az ügylet az év végéig zárulhat, amivel Magyarország egyik legnagyobb médiabirodalma jöhet létre.
Kik is a Fideszhez köthető, már-már átlathatatlanul összetett médiabirodalom létrehozói, főszereplői háttérből irányítói, szürke, vagy nem is olyan szürke eminenciásai? Az Átlátszó.hu és a Kreatív Online közös cikkben térképezi fel a kusza tulajdonosi és személyi viszonyokat. A cikkből az iskiderül, miért mennek oda az állami hirdetési és gyártási pénzek a médiapiacon, ahova.