A metró utasai termelnek energiát, az autópálya tölti az elektromos autót - így aknázzák ki az alternatív energiaforrásokat a városok
A kísérletek még a kezdeti fázisban járnak, de ötletekből nincs hiány.
A kísérletek még a kezdeti fázisban járnak, de ötletekből nincs hiány.
Évente világszerte mintegy 300 milliárd dollárba – mintegy 95 ezer milliárd forintba – kerül az egyre szélsőségesebbé váló időjárás okozta károk kezelése a vállalkozásoknak, beleértve ebbe az elektromos és a víziközmű-hálózatok, illetve a közlekedési infrastruktúra működési zavarait. A Schneider Electric új szoftvercsomagot dolgozott ki, mely segítségével a vállalat mérnökei szerint nem csak ellenállóbbak lesznek a közszolgáltatások mögött álló rendszerek, de kezelhetővé válnak a gyors városiasodással járó problémák is.
Az okoseszközök jóval gyorsabb elterjedését teszi lehetővé az az új mobilhálózat, melyet a teljes fővárost elsőként lefedve a Magyar Telekom aktivált.
A Deutsche Telekom Budapesten hozta létre European Smart Solutions Center (ESC) központját, amelynek célja az okos városok fejlesztésének felgyorsítása Európában.
Megkezdte a próbaüzemelést a kínai Csucsou városában az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű, vezető nélküli tömegközlekedési eszköz, amely a fejlesztő leírása szerint a vonat, a villamos és a busz keresztezése.
Miközben Magyarországon és a világ többi részén is a 4G-s mobilnet bevezetésén fáradoznak a szolgáltatók, az iparági kutatás-fejlesztési központokban már javában fejlesztik az 5G-t. És nem, egyáltalán nem az lesz a legfontosabb előnye, hogy gyorsabban jönnek le a filmek az nCore boltból.
Nagy dobásra készülnek a tunéziaiak: a Tunisia Economic City (TEC) egy 90 km2-en elterülő okos város lesz Enfidha körzetében, amely a Hammamet-öböl mentén 18 kilométeres partszakasszal is rendelkezik majd. Az országba áramlik a szaúdi pénz, a jelszó pedig: invest in startup democracy.
A városokban élő lakosság száma óránként 7500 fővel gyarapodik, a mobil adatforgalom pedig 2019-ig előreláthatólag a mainak a tízszeresére bővül. Az Ericcson szerint a gyarapodó társadalomban egyaránt nő az igény a fenntartható városi világítás, illetve a bővülő mobilkapacitás és lefedettség iránt. Ezekre nyújthat megoldást a Zero Site-nak elnevezett intelligens közvilágítási megoldás, ami a távközlési berendezéseket a lámpaoszlopokba építi be.
A Kötetlen Pálya – utak az okos városba című infografika-versenyen több mint 60 hallgató kapcsolódott be a közös gondolkodásba és hozott okos városfejlesztési ötleteket.
Az egyetemi laboratóriumokból kijön, a munkaerőpiacra viszont beront a technológiai innováció, ami ez utóbbi területen átmenetileg rosszabb helyzetet is teremt majd. De illendő bevenni a kapszulát, ami a kreatív rombolás után nem csak az eddiginél humánusabb munkahelyek, hanem a jobb életkörülmények létrehozásában is segít. Egyéni szinten két dolgot tehetünk a boldogulásért: informatikát és közgazdaságtant tanulunk – bármilyen szakmában is szeretnénk majd elhelyezkedni.
A Big Data segítségével felépíthető okosabb városokról, illetve a mobil eszközök ebben játszott szerepéről tartott előadást az IBM szakembere Szegeden.
A következő két évben világszerte 4,4 millió munkahelyet kell majd betölteni Big Data-elemzésben jártas szakemberekkel. Tudásuk abban a 2500 metropoliszban is nélkülözhetetlen lesz, ahol az IBM okos városfejlesztései futnak. A vállalat ezernél több felsőoktatási intézménnyel indított már képzési együttműködést, Írországban már mesterszakon is lehet Big Data-diplomát szerezni. Magyarországon még nincs kifejezetten Big Data-képzés.