A metró utasai termelnek energiát, az autópálya tölti az elektromos autót - így aknázzák ki az alternatív energiaforrásokat a városok
A kísérletek még a kezdeti fázisban járnak, de ötletekből nincs hiány.
A kísérletek még a kezdeti fázisban járnak, de ötletekből nincs hiány.
Nem elég a jó okosváros-stratégia, azt végre is kell hajtani – vonja le a következtetést legfrissebb tanulmányában a Roland Berger nemzetközi tanácsadó cég, amely ismét összeállította a világ városainak "smart city" rangsorát. Az első helyen újra Bécs végzett, az osztrák fővárost London és a kanadai St. Albert követi.
Miközben Magyarországon és a világ többi részén is a 4G-s mobilnet bevezetésén fáradoznak a szolgáltatók, az iparági kutatás-fejlesztési központokban már javában fejlesztik az 5G-t. És nem, egyáltalán nem az lesz a legfontosabb előnye, hogy gyorsabban jönnek le a filmek az nCore boltból.
A közös gondolkodás mellett minél előbbi konkrét cselekvésre is szükség van a városok problémáinak megoldásához – ezt hangsúlyozta a Michelin idén Kínában tartott innovációs konferenciájának megnyitóján Jean-Dominique Senard, a vállalat nemrég újraválasztott vezérigazgatója.
Nagy dobásra készülnek a tunéziaiak: a Tunisia Economic City (TEC) egy 90 km2-en elterülő okos város lesz Enfidha körzetében, amely a Hammamet-öböl mentén 18 kilométeres partszakasszal is rendelkezik majd. Az országba áramlik a szaúdi pénz, a jelszó pedig: invest in startup democracy.
A Kötetlen Pálya – utak az okos városba című infografika-versenyen több mint 60 hallgató kapcsolódott be a közös gondolkodásba és hozott okos városfejlesztési ötleteket.
A Big Data segítségével felépíthető okosabb városokról, illetve a mobil eszközök ebben játszott szerepéről tartott előadást az IBM szakembere Szegeden.