A metró utasai termelnek energiát, az autópálya tölti az elektromos autót - így aknázzák ki az alternatív energiaforrásokat a városok
A kísérletek még a kezdeti fázisban járnak, de ötletekből nincs hiány.
A kísérletek még a kezdeti fázisban járnak, de ötletekből nincs hiány.
Évente világszerte mintegy 300 milliárd dollárba – mintegy 95 ezer milliárd forintba – kerül az egyre szélsőségesebbé váló időjárás okozta károk kezelése a vállalkozásoknak, beleértve ebbe az elektromos és a víziközmű-hálózatok, illetve a közlekedési infrastruktúra működési zavarait. A Schneider Electric új szoftvercsomagot dolgozott ki, mely segítségével a vállalat mérnökei szerint nem csak ellenállóbbak lesznek a közszolgáltatások mögött álló rendszerek, de kezelhetővé válnak a gyors városiasodással járó problémák is.
Nem elég a jó okosváros-stratégia, azt végre is kell hajtani – vonja le a következtetést legfrissebb tanulmányában a Roland Berger nemzetközi tanácsadó cég, amely ismét összeállította a világ városainak "smart city" rangsorát. Az első helyen újra Bécs végzett, az osztrák fővárost London és a kanadai St. Albert követi.
Athén nyerte el idén az Európai Unió leginnovatívabb városának járó egymillió eurós díjazású kitüntetést – közölte az Európai Bizottság.
Az okoseszközök jóval gyorsabb elterjedését teszi lehetővé az az új mobilhálózat, melyet a teljes fővárost elsőként lefedve a Magyar Telekom aktivált.
A Deutsche Telekom Budapesten hozta létre European Smart Solutions Center (ESC) központját, amelynek célja az okos városok fejlesztésének felgyorsítása Európában.
Sokan próbálják elképzelni, milyen lesz a jövő városa, amiben már a hálózatba kapcsolt, intelligens technológia könnyíti az ott élők mindennapjait. Azon már kevesebben gondolkoznak, hogyan fog kinézni az átmenet, amíg eljutunk ebbe a korba.
Megkezdte a próbaüzemelést a kínai Csucsou városában az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű, vezető nélküli tömegközlekedési eszköz, amely a fejlesztő leírása szerint a vonat, a villamos és a busz keresztezése.
Az SAP és az EnBW áramszolgáltató fejlesztésének köszönhetően a jövő utcalámpái számos hasznos adattal szolgálnak majd a környezetükről szenzoraik segítségével, és praktikus funkcióik is lesznek.
Miközben Magyarországon és a világ többi részén is a 4G-s mobilnet bevezetésén fáradoznak a szolgáltatók, az iparági kutatás-fejlesztési központokban már javában fejlesztik az 5G-t. És nem, egyáltalán nem az lesz a legfontosabb előnye, hogy gyorsabban jönnek le a filmek az nCore boltból.
A közös gondolkodás mellett minél előbbi konkrét cselekvésre is szükség van a városok problémáinak megoldásához – ezt hangsúlyozta a Michelin idén Kínában tartott innovációs konferenciájának megnyitóján Jean-Dominique Senard, a vállalat nemrég újraválasztott vezérigazgatója.
A városokban élő lakosság száma óránként 7500 fővel gyarapodik, a mobil adatforgalom pedig 2019-ig előreláthatólag a mainak a tízszeresére bővül. Az Ericcson szerint a gyarapodó társadalomban egyaránt nő az igény a fenntartható városi világítás, illetve a bővülő mobilkapacitás és lefedettség iránt. Ezekre nyújthat megoldást a Zero Site-nak elnevezett intelligens közvilágítási megoldás, ami a távközlési berendezéseket a lámpaoszlopokba építi be.
A következő két évben világszerte 4,4 millió munkahelyet kell majd betölteni Big Data-elemzésben jártas szakemberekkel. Tudásuk abban a 2500 metropoliszban is nélkülözhetetlen lesz, ahol az IBM okos városfejlesztései futnak. A vállalat ezernél több felsőoktatási intézménnyel indított már képzési együttműködést, Írországban már mesterszakon is lehet Big Data-diplomát szerezni. Magyarországon még nincs kifejezetten Big Data-képzés.