A kollektív szerződésre már rábólintottak a Ryanair olasz pilótái
A munkakörülmények javításáról nincs hír.
A munkakörülmények javításáról nincs hír.
Nincs egyezség a Ryanairnél.
A francia és holland légitársaságot tömörítő Air France–KLM vállalati szövetség vezérigazgatója jelentette be, hogy áprilisban 195 eurótól elérhető jegyárral Európa–Amerika-járatokat indítanak. De most ez fapados vagy nem fapados?
A fapados cég történelmi kompromisszumot kötött, a hét elején egyezményt írt alá a legnagyobb brit pilóta-szakszervezettel. Korábban nem volt még példa ilyesmire a vállalat életében.
Az év egyik legforgalmasabb időszakában kényszerül a földre a flotta és bevétel tekintetében is a világ legnagyobb légitársaságának számító American Airlines több mint 15 ezer járata. A pilóták ugyanis szabadságon lesznek, az illetékes számítógép véletlenül mindenkinek engedélyezte a karácsonyi pihenést.
A cég elszámította a pilóták szabadnapjait.
Az easyJet francia járatain dolgozó pilóták nyílt levelet intéztek a lutoni központú, de egész Európában működő brit fapados légitársaság alapítójához és jelenlegi fő részvényeséhez. A pilóták szerint „kizsigerelik” őket, és ez a biztonság rovására mehet.
A Lufthansa német légitársaság összesen 1706 járatot törölt keddi és szerdai menetrendjéből a pilóta-szakszervezet folytatódó sztrájkja miatt, a legtöbb magyarországi járatot is törölni kellett.
Elkezdődött szerda hajnalban a Lufthansa német légitársaság pilótáit képviselő szakszervezet (Vereinigung Cockpit - VC) sztrájkja. A munkabeszüntetés budapesti járatokat is érint.
A házon belüli szerelmi kapcsolat nem akadályozza a karriert. Legalábbis Nagy-Britanniában nem.
Egy csapat kivételével az összes istállónál látni, kik vezetik majd a versenyautókat.
Másfél éve történt egy hasonló légi katasztrófa, mint amilyennek a múlt heti, látszik, akkor egy mozambiki utasszállító kapitánya zárta ki a másodpilótát, majd állította zuhanásra a robotpilótát, mégsem látták szükségesnek a kétemberes megoldás bevezetését. A biztonsági intézkedések nem oldhatnak meg minden vészhelyzetet, ráadásul vissza is üthetnek.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség is legalább kétfős jelenlétet javasol a pilótafülkében a Germanwings-gép tragédiáját követően, amely során a másodpilóta széndékosan kizárta a pilótafülkéből a kapitányt, és hegyben vezette az utasszállító gépet.
A franciaországi légikatasztrófa hatására pénteken az ausztriai repülésbiztonságot felügyelő Austro Control is úgy módosított a szabályzatán, hogy ezentúl a személyzet két tagjának repülés közben folyamatosan a pilótafülkében kell tartózkodnia - jelentette be az osztrák közlekedési minisztérium.
A francia ügyészség szerint a kedden szerencsétlenül járt Germanwings-gép másodpilótája nem engedte vissza a pilótafülkébe az azt korábban elhagyó kapitányt, majd maga vezette a földnek a gépet. Az alábbi videóból megtudhatja, hogy működik a kabin biztonsági beengedő rendszere.
Az ír pilóták azt tervezik, hogy augusztus 3-án nem veszik fel a munkát.
Az Európai Pilóták Egyesülete (ECA) szerint súlyos hiba volt idő előtt információkat szivárogtatni a Germanwings járatának balesetéről.
Eddig nem lehetett tudni a kedden lezuhant repülőgép két pilótájának a származását, ma kiderült, hogy mindketten németek voltak.