Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A fapados cég történelmi kompromisszumot kötött, a hét elején egyezményt írt alá a legnagyobb brit pilóta-szakszervezettel. Korábban nem volt még példa ilyesmire a vállalat életében.
A „British Airline Pilot’s Association” (BALPA) több mint tízezer pilótát tömörít, közülük 600-an dolgoznak az ír fapadosnál. A megállapodás értelmében a Ryanair brit pilótái húszszázalékos fizetésemelést kapnak. Eddig a Ryanair nemigen volt hajlandó tudomást venni a szakszervezetekről. Persze ennek a nagylelkű gesztusnak előzményei voltak. Tavaly ősszel mozgalmat indítottak a Ryanair gépek parancsnokai a ki nem adott szabadságok miatt. Ez csak ürügy volt a lázadásra, ami nem elsősorban a szabadságról, hanem az elképesztően kizsigerelő munkakörülményekről szólt. A sztrájkmozgalom hatására a Ryanair tavaly ősztől idén tavaszig 20 ezer járat törlésére kényszerült, és emiatt hatalmas kártérítést kellett fizetnie 150 ezer, az utakat hónapokkal előre lefoglaló „low cost” specialistának – írja a párizsi Le Figaro.
Hamarosan kiderül, milyen pénzügyi következményei lesznek a járattörléseknek a cég egész éves forgalmára nézve. A Ryanair közben a szükségből igyekszik erényt kovácsolni és az egyik kommunikációs főnök azt mondta: pozitív fejlemény lenne, ha más európai országokban is láthatóvá válnának a Ryanair pilótáknál a szakszervezetek, amelyekkel tárgyalni lehet.
Ez ígéretesen hangzik, de a szakszervezeti befolyás a legtöbb európai országban messze nem olyan jelentős, mint Nagy-Britanniában. Az is tény, hogy Franciaországban például a Ryanair piaci részesedése csak 6 százalék, de a francia pilóták az ír cégnél, minden megpróbáltatás mellett is, vagy harminc százalékkal többet keresnek, mint bármelyik francia fapadosnál. Ez is része a cég által követett üzleti stratégiának, ami Nagy-Britannián kívül szakszervezetek nélkül is működik. Bár az olasz és a német pilóták korábbi akciói jelzik, hogy előbb-utóbb velük, illetve az érdekeiket képviselő szakszervezetekkel is számolnia kell a cégnek.Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.