#szaloncukor


Nincs kihívója a zselés szaloncukornak
 

Nincs kihívója a zselés szaloncukornak

Több ezer tonna édesség kerül a napokban a magyarok kosarába, bár a csokimikulások már hetek óta a boltok polcain sorakoznak, az igazi roham csak most kezdődik, az édességgyártók becslése szerint tavaly több mint kilencmilliárd forintot költöttek karácsonyi finomságokra a vásárlók.

MTI MTI


Ha jót akar, válogasson a szaloncukrok között - mi jót akartunk
 

Ha jót akar, válogasson a szaloncukrok között - mi jót akartunk

Az ünneplőnk ugyan még a szekrényben, de a bevásárlási őrület már csak kicsit fokozható. Az biztos, hogy el kell döntenünk, milyen szaloncukrot szerzünk be. Gyorsan leteszteltünk hát néhányat, hogy legalább némi fogalmunk legyen, mi kerülhet a karácsonyfára. Ezúttal nem szabtunk minimálárat, mint eddigi tesztjeinknél, feltörtük a malacperselyt, majd gazdaságoskodunk máskor, elvégre egy évben egyszer van csak karácsony.

hvg.hu hvg.hu

Tarol a fapados szaloncukor
 

Tarol a fapados szaloncukor

Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak a népszerű női névnapok, valamint a Mikulás, a karácsony és a szilveszter miatt. Például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.

hvg.hu hvg.hu

Egyre vékonyabb a decemberi (túl)költekezés
 

Egyre vékonyabb a decemberi (túl)költekezés

Bár még nyoma sincs a téli hidegeknek, hamarosan indul a karácsonyi szezon, amely hagyományosan a kiskereskedelem számára a legerősebb időszak minden évben. Az év utolsó hónapjára esik a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalom mintegy 10 százaléka a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásait monitorozó Háztartáspanel adataiból.

hvg.hu hvg.hu