Skócia átlép a vállalásain
Az előzetesen vállalt 2020-as szén-dioxid-kibocsátási szintnél máris alacsonyabbra ért el Skócia. Olyannyira, hogy bár a jó hírt csak most közölték, de a szintlépést már 2014-ben megtették.
Az előzetesen vállalt 2020-as szén-dioxid-kibocsátási szintnél máris alacsonyabbra ért el Skócia. Olyannyira, hogy bár a jó hírt csak most közölték, de a szintlépést már 2014-ben megtették.
Kozmetikai cég ilyennel eddig elő sem állt, pedig a francia globálcég 2005 óta folyamatosan dolgozik rajta. Most be is jelentették: 2020-ra elérik a "carbon balanced" szintet. Ez azt jelenti, hogy úgy fognak tovább növekedni, hogy közben gyakorlatilag megszüntetik a károsanyag-kibocsátásukat. Sőt, az erdőirtások ellen is fellépnek.
A Global Carbon Project adatai szerint az egy főre jutó szén-dioxid-kibocsátásban Kína már lehagyta az Európai Uniót.
A világ egyik legnagyobb járműipari beszállítója szerint teljesíthetőek az EU járművek szén-dioxid kibocsátására vonatkozó szigorú szabályozás célértékei. A Brüsszeli regula szerint a járműgyártóknak az új járművek szén-dioxid kibocsátását – legkésőbb 2020-ig, átlagosan, 100 kilométerenként számolva – 95 grammra kell visszaszorítani. Nem lesz könnyű betartani nevezett célértéket, miközben 2020-ig várhatóan 110 millió újonnan forgalomba helyezett autóra lehet számítani. A vállalatcsoport stratégiája dióhéjban az, hogy minél nagyobb méretű egy autó, annál nagyobb mértékben kell elektromossá alakítani hajtásrendszerét. A Bosch vezetősége múlt heti gépjármű-technikai sajtótájékoztatóján, Boxbergben részletesebben is beszámolt terveikről
Drámai mértékben csökkentené Európa kőolajimport-függőségét, a közlekedés szén-dioxid-kibocsátását pedig 60 százalékkal mérsékelheti 2050-ig az az átfogó európai uniós közlekedési stratégia, amelyet hétfőn ismertetett az Európai Bizottság Brüsszelben.