Kellemetlen igazság. Mennyire zöldek valójában a hibrid autók?
Egy elég rendesen összerakott alkalmazásban lehet kikeresni, mennyire is környezet károsító valójában egy autó.
Egy elég rendesen összerakott alkalmazásban lehet kikeresni, mennyire is környezet károsító valójában egy autó.
2030-ra harminc százalékkal kívánja csökkenteni a meglévő erőművek széndioxid-kibocsátását a 2005-ös szintről az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége. Az erről szóló előterjesztést hétfőn mutatták be. Eddig ez a legkomolyabb környezetvédelmi intézkedés, amelyet Barack Obama amerikai elnök a végrehajtó hatalmával élve kezdeményezett.
Az emisszió ahelyett, hogy csökkent volna, 2000 óta világszerte 20 százalékkal emelkedett. Az északi-sarkvidéki jégtakaró nagysága az 1970-es években mért adatokhoz képest 2012-re a felére zsugorodott. A Világbank és az ENSZ Környezetvédelmi Programja éppen ezért cselekvésre szólítanak.
A kínai kormány megtiltotta az ország légitársaságainak, hogy az Európai Unió által előírtaknak megfelelően díjat fizessenek széndioxid-kibocsátásuk után - jelentette a kínai média hétfőn. A döntést a polgári légügyi hivatal hozta nyilvánosságra, közleményben. A társaságok a kormány engedélye nélkül még fuvardíjat és más díjakat sem emelhetnek.
Drámai mértékben csökkentené Európa kőolajimport-függőségét, a közlekedés szén-dioxid-kibocsátását pedig 60 százalékkal mérsékelheti 2050-ig az az átfogó európai uniós közlekedési stratégia, amelyet hétfőn ismertetett az Európai Bizottság Brüsszelben.
Az Egyesült Arab Emírségek, Ausztrália és az Egyesült Államok érte el a legmagasabb értéket egy új karbonindexben, amelyet a jelenlegi és múltbeli széndioxid-kibocsátás súlyozásával dolgozott ki egy magántársaság.
A korábbi becslésekhez képest kisebb költséggel kell számolnia az Európai Uniónak a széndioxid-kibocsátás jelentős csökkentésénél, az ugyanakkor politikai döntés kérdése, hogy áttér-e az EU az eddig kötelezően vállalt 20 százalékos mérséklési szintről 30 százalékora - derül ki az Európai Bizottság szerdán kiadott jelentéséből.
Az előzetesen vállalt 2020-as szén-dioxid-kibocsátási szintnél máris alacsonyabbra ért el Skócia. Olyannyira, hogy bár a jó hírt csak most közölték, de a szintlépést már 2014-ben megtették.
Kozmetikai cég ilyennel eddig elő sem állt, pedig a francia globálcég 2005 óta folyamatosan dolgozik rajta. Most be is jelentették: 2020-ra elérik a "carbon balanced" szintet. Ez azt jelenti, hogy úgy fognak tovább növekedni, hogy közben gyakorlatilag megszüntetik a károsanyag-kibocsátásukat. Sőt, az erdőirtások ellen is fellépnek.
A Global Carbon Project adatai szerint az egy főre jutó szén-dioxid-kibocsátásban Kína már lehagyta az Európai Uniót.
A világ egyik legnagyobb járműipari beszállítója szerint teljesíthetőek az EU járművek szén-dioxid kibocsátására vonatkozó szigorú szabályozás célértékei. A Brüsszeli regula szerint a járműgyártóknak az új járművek szén-dioxid kibocsátását – legkésőbb 2020-ig, átlagosan, 100 kilométerenként számolva – 95 grammra kell visszaszorítani. Nem lesz könnyű betartani nevezett célértéket, miközben 2020-ig várhatóan 110 millió újonnan forgalomba helyezett autóra lehet számítani. A vállalatcsoport stratégiája dióhéjban az, hogy minél nagyobb méretű egy autó, annál nagyobb mértékben kell elektromossá alakítani hajtásrendszerét. A Bosch vezetősége múlt heti gépjármű-technikai sajtótájékoztatóján, Boxbergben részletesebben is beszámolt terveikről
Magyarország 6,63 eurós egységáron adott el összesen 1,25 millió darab második fázisú, azaz 2008-2012 érvényességű európai szén-dioxid-kibocsátási egységet (EUA) hétfői aukcióján.
Magyarország listavezető a felzárkózó gazdaságú országok között a klímaváltozás elleni harcban a dohai klímakonferencia alkalmából közzétett Éghajlatvédelmi Teljesítmény Index (CCPI) alapján, amely 58 országot vizsgált.
Jövőre a légi közlekedést is bevonják a káros anyagok kibocsátását kvótával korlátozó európai uniós rendszerbe, de a kibocsátási egységek 85 százalékát még ingyenesen osztják ki a légitársaságok között – jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.