Negyven év után újra a Vígszínház színpadán Csehov erőpróbája, a Sirály
A grúz vendégrendező, David Doiasvili két részbe vonja össze a fáradó nagy öregek és a még nem teljesen kész új nemzedék konfliktusát bemutató négy felvonást.
A grúz vendégrendező, David Doiasvili két részbe vonja össze a fáradó nagy öregek és a még nem teljesen kész új nemzedék konfliktusát bemutató négy felvonást.
A rendező Göttinger Pál és a szerepeikben lubickoló színészek jól ráéreztek, hogy a társadalomban mellőzött, de még mindig tenni kész idős korosztály életérzése változatlan.
Gálvölgyi János 15 részes videosorozatban emlékezett legendás pályatársaira, idézett meg édes-bús történeteket színpadokról, a színfalak mögül, hakniautókból, tévéfelvételekről, kitüntetésekről és temetésekről. A kivételes hang- és stílusutánzással ízesített anekdoták nyomán más szögből pillanthatunk olyan zsenik pályájára, mint Darvas Iván, Latinovits Zoltán, Körmendi János, Hofi Géza, vagy épp Márkus László.
Rátóti Zoltán az egyetlen pályázó. Ő mellesleg annak a kuratóriumnak a tagja, amely dönt a pályázatáról.
Az országban csökken a fertőzöttek száma, de az omikron miatt szigorításokat vezettek be.
Az érintettek a továbbiakban nem kívánnak nyilatkozni az esetről.
Szinte elfelejtette a szakmáját, mert a koronavírus miatt 2 évig nem beszélt a színpadon – ezt mondta a Kossuth-díjas Benedek Miklós az RTL Híradónak. Nehéz két éve volt, nemcsak olimpiai bajnok fia elvesztése miatt, hanem azért is, mert a koronavírus miatt nem volt színpadon, és szinte újra kellett tanulnia beszélni. Azt mondja a karácsony nagyon veszélyes ünnep, mert ilyenkor minden emlék visszajön.
Alföldi Róberttel, Martinovics Dorinával, László Zsolttal, Fehér Tiborral és Bodrogi Gyulával a Centrál Színház mutatja be az Oscar-díjas film színpadi adaptációját.
Aki úgy érzi, egészen úgy néz ki, mint Alföldi Róbert, most Alföldi Róbert mellett játszhat Alföldi Róbertet a színpadon.
„Nem tartom jogosnak azt az igényedet, hogy kizárólag magadnak követeld a Gyűrűt” – írta Laár András Galla Miklósnak. Folytatódik a Gyűrük urába oltott Besenyő-család-dráma.
A Zozotown e-kereskedelmi vállalat tulajdonosa csatlakozott az űrhódító milliárdosokhoz.
A nyelvészprofesszor, költő az elmúlt harminc évben kéttucatnyi klasszikus színművet és Dante Isteni színjátékát fordította magyarra. Mindeközben számos buktatóval kellett szembenéznie.
Pártos Géza 1957-ben végzett színészosztályának meglehetős életerő jutott. A most 86-87 éves egykori színinövendékek túlnyomó többsége, Medgyesi Mária, Harkányi Endre, Láng József, Lőte Attila: Jelen! Egy nagy hiányzója van az osztálynak: az elmúlt évtizedek legnagyobb magyar színészegyéniségei közül való Garas Dezső, aki éppen tíz évvel ezelőtt, 2011. december 30-án halt meg.
Sokszor elgondolkodik, mi történt volna, ha nem hagyja ott az egyetemet, vagy,ha emigrál 1956-ban. Mint mondja, a döntés meghozatalának pillanatában nem vagyunk tisztában a következményekkel. Egy biztos, ha nem látja előre a jövőt, akkor is a fotográfiát választotta volna szakmájául. Keleti Éva soha nem bánt meg semmit. Érzése szerint mindig azt cselekedte, amit kellett. Élete kilencven éve olyan volt, mintha egy pillangó hátán repülte volna végig. Ez a repülés élmények és elismerések sokaságát adta, és persze ő is visszaadhatott ebből valamit. Hozzájárult ahhoz, hogy a 20. század második felének színházi világa és szereplői ne essenek ki a köztudatból.
Szilasi László könyvéről, illetve a Trojka Színházi Társulás darabjáról Dániel András, illetve Vadadi Adrienn írta meg, miért érdemes elolvasni, illetve megnézni.
Álomszerű, visszatérő szürreális élőképek, furcsa képzavarok, különös mozgások és egy látnoki erővel megidézett apokaliptikus világ. Takács Viktória és Tasnádi István az Örkény és a Katona József Színház darabjait ajánlják.
A színész nem szeret az előadásain direktben politizálni, de nem véletlenül idéz olyanokat, hogy “a magyar állam keresztény állam, és az egyház hallgat”.
Minden negyedik várandósság idő előtt megszakad. Minden negyedik nő érezhet ilyenkor betölthetetlen ürességet és szégyent. Minden negyedik nőnek összeszorulhat a torka, amikor kisgyerekeseket lát az utcán. Azoké is, akik nem elvetéltek, hanem a terhességmegszakítás mellett döntöttek. És minden negyedik nőben potenciálisan ott lehet az a teljesen jogos igény, hogy érezze, nincsen egyedül, hogy a sorstársaival együtt végezhesse el a gyászfolyamatot, de a veszteségtörténeteket átszövő súlyos tabuk miatt sokszor el sem érik egymást. Ezen próbál segíteni a Manna Produkció Minden negyedik című előadása, amelynek rendezőjével, Csábi Annával, és egyik szereplőjével, Fullajtár Andreával beszélgettünk.
A több mint száz éve szétszakított magyar színházi életnek állít emléket a szobor.