A BKK-bérlet után most már színházjegyet is vehet automatából
Magyarországon elsőként a Katona József Színházban nyílik lehetőség arra, hogy a nézők színházjegy-automatából váltsák meg jegyeiket az előadásokra.
Magyarországon elsőként a Katona József Színházban nyílik lehetőség arra, hogy a nézők színházjegy-automatából váltsák meg jegyeiket az előadásokra.
Bárkibármikor címmel új bemutatóval jelentkezett Pintér Béla és Társulata. A darab csak látszólag szól a dizájnerdrogosok problémáiról, sokkal inkább azt mutatja – egy ÉLET nevű szer által átélt trip során –, hogy miért és hogyan lehetetlenül el a remény.
Szeptember végén a Nemzet Színészének választották, de csúcsra érésre vagy hátradőlésre nem gondol. Szerinte a jó darab aktualizálás nélkül is elmondja a magáét, politikáról pedig nem beszél, csak mikor rákérdeznek. A székesfehérvári Vörösmarty Színházzal éppen az Őfelsége komédiását próbálja, október 18-án lesz a bemutató. Tele van az évad. Cserhalmi Györgyöt telefonon értük el.
Számítottak rá, hogy a Vár átalakítása miatt előbb-utóbb kiteszik a szűrüket, de váratlan volt a kormányszóvivői bejelentés, amely szerint Orbán Viktor nézte ki magának a Karmelita-kolostort. A Táncszínház a mostani ideiglenes évad után a Millenárisban folytatja működését. Ertl Péter igazgató szerint nem volt rossz csere.
A Pintér Béla és Társulata Titkaink című produkciója kapta a legjobb előadásnak járó elismerést a Színházi Kritikusok Céhének vasárnapi díjátadóján a Trafó – Kortárs Művészetek Házában, ahol az előző évad legkiemelkedőbb teljesítményeit jutalmazták.
20 évig nem jutott senkinek az eszébe, de most „újra felfedezték”. Játszik az Utóéletben, a Swingben és az októberben bemutatandó Pintér Béla-darabban. De zavarja az a gyakorlat, hogy mindig divatba hoznak egy-egy művészt, és akkor ő játszik mindenben. A politikai szerepvállalással felhagyott, de nem lett reményvesztett. Csákányi Eszterrel beszélgettünk.
A július 13-án zárt a tizedik gyulai Shakespeare Fesztivál. A szabadtéri előadások egy része ezúttal az átszűrődő ovációk, futball örömök hangzavarában telt el.
Mindenki azt hiszi, hogy vele nem történhet semmi baj, pedig szabadulás után ezek a fiatalok velünk együtt fognak élni - ezért fontos a fiatalkorúak börtönének igazgatója szerint, hogy még intézményen belül pozitív mintákat lássanak a rabok. Hogyan jut el egy drogos fiatal az ötös érettségiig? Hogyan lesz egy színes bőrű HIV-fertőzött a keményfiúk legjobb barátja? Tökölön jártunk, ahol a színház erejével nevelik a tizenéves fogvatartottakat.
Egy dodzsempálya is előkerül a KAtona József Színházban pénteken bemutatandó darabban, A két Korea újraegyesítése című előadásban.
Hogyan definiálhatom azt a közösséget, amelynek a tagja vagyok? Mi tesz engem egyedivé benne? Definiálható, körülhatárolható-e bármilyen politikai, társadalmi rendszer? És egyáltalán – ki vagyok én? Ivana Müller abszurd humorral nyújt alternatív válaszkísérletet ezekre a kérdésekre a Közös nevező című darabjában. Szociopolitikai játszóteret a teremt a színpadon, elgondolkodtató csoportdinamikai csatatérré változtatva azt.
Imádott halott öregasszonyt játszani, az Isteni műszak stábja előtt kalapot emel, az elmúlt években Jászai Mari életével foglalkozott, legközelebbi bemutatóján pedig három társával egy unokát nem szívesen útjára engedő nagyszülőt alakít. Interjú Lázár Katival.
A magyar állam első zsidókat érintő deportálása, mely végül tömeggyilkosságba torkollott már 1941-ben megtörtént. A háború kitörése után a „hontalan” zsidókat az újonnan „felszabadult” területekre deportálták, ami tömeges vérengzésbe torkollott. Ezt a témát dolgozta fel pénteken tartott E föld befogad, avagy nincsen számodra hely című ősbemutatóján az Örkény-színház.
Nestroy-díj jelölést kapott a legjobb osztrák állami színházi előadás kategóriában az Alföldi Róbert rendezte Anyám, Kleopátra (Meine Mutter, Kleopatra) című előadás.
Az Örkény Színház igazgatója nem tart attól, hogy leváltják. Mácsai Pál szerint egyre többen lesik, mit várnak „odafönt", és szoronganak attól, hogy mit fognak szólni majd ahhoz, amit végül csinálnak.
Kilencedik évadát kezdi az ország egyetlen zsidó színháza, a Gólem Szinház, amely Zsidó GY.I.K. címmel közös kabarét is tervez a Dumaszínházzal. Ebben a zsidó sztereotípiákkal szembesítik a nézőket a magyar közéletben és az interneten felbukkanó kérdések megválaszolásával.
Majdnem mindenhol teltházasak voltak az előadások, sőt a Színház- és Filmművészeti Egyetemen nem fért be minden érdeklődő az előadásra, ezért a be nem jutott, mintegy 40 nézőnek a színészhallgatók a büfében adtak elő egy produkciót.
Őze Áron elvesztheti színházát - írta meg a Népszabadság. A helyét állítólag a Halász János, Vidnyánszky Attila, Fekete Péter, Szűcs Gábor, Vasvári Csaba nevével fémjelezhető csoport megbízható kádere, Zalán János veheti át.
Az értelmiség talán még megmentheti az országot – Németh Kristóf színészből avanzsált a budapesti Játékszín igazgatójává, aki küldetésének tekinti, hogy egy magánszínház élén kardoskodva hozza újra össze a hazai szakmát. Németh szerint az állam felé megfelelés és bókkompetencia a rendszerváltás óta kísért, helyette valós piaci versenyre van szükség, hiszen csak a függetlenséggel érhető el, hogy egy színház cirkusz helyett valós társadalmi tükörként működhessen.
A Játékszín igazgatója megalapítaná a Magánszínházak Szövetségét, melynek tagja lesz a Karinthy Színház, a Rózsavölgyi Szalon, a marosvásárhelyi Yorick Stúdió, de akár a Centrál Színház is. Németh Kristóf szerint régen eljött volna már annak az ideje, hogy minden színházvezető felelősséget vállaljon a rábízott javakért.
Belgrádban néhány taxisofőr furcsa, helyenként vérfagyasztó történeteket kezdett mesélni az utasoknak.