#teszt

Nissan Micra teszt: leszámolás a dízelmotorral
 

Nissan Micra teszt: leszámolás a dízelmotorral

Negyedik generációjába lépett a harmincéves múlttal büszkélkedő Nissan Micra. A kisautó feladta korábbi merész formáját, de megőrizte értékeit: olcsó fenntartás, gazdag felszereltség, takarékos és megbízható motor, kényelmes vezetés, praktikus kivitel. Egyféle motorral, két váltóval és három felszereltségben választható, a magyar piacra szabott áron.

Biró Csongor Biró Csongor

Vezettük az Audi A7-est
 

Vezettük az Audi A7-est

Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.

Biró Csongor Biró Csongor

Vezettük az új Ford Mondeót
 

Vezettük az új Ford Mondeót

Még nem vezettem soha Ford Mondeót, így külön öröm volt számomra, hogy a legmodernebb, minden idők legtechnikásabb Mondeóját tehettem próbára, 240 lovas turbós benzinessel és 200 lovas turbós dízelmotorral. A kombi és az ötajtós egyaránt tetszett, igaz, a tesztautókat minden hájjal megkenték.

Biró Csongor Biró Csongor

BMW Z4 teszt: mint egy jóllakott milliomos
 

BMW Z4 teszt: mint egy jóllakott milliomos

A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.

Biró Csongor Biró Csongor


Renault Mégane RS teszt: megijed tőle a kanyar
 

Renault Mégane RS teszt: megijed tőle a kanyar

Egy ilyen autó tesztelése nem lehet más, mint közhelygyűjtemény. Kevés izgalmasabb autót vezettem, igaz, az adrenalin fokozásán kívül másra nem is való. A Renault Mégane RS versenyautó, közúton nem sok keresnivalója van. Ha csak nem az, hogy begyűjtse a rajongók hódolatát.

Biró Csongor Biró Csongor


Seat Alhambra teszt: öt százalék
 

Seat Alhambra teszt: öt százalék

A Volkswagen-csoportnál nem vesztegették az időt, az új Sharan bemutatása után nem sokkal már az ikertestvérét, a Seat Alhambrát is kipróbálhattuk. A nemzetközi menetpróbán csak az volt a kérdés, hogy miért venné valaki inkább ezt az autót a kisebb presztízst hordozó emblémával.

unknown unknown


Majdnem teszteltük az Ariel Atom szupersportkocsit
 

Majdnem teszteltük az Ariel Atom szupersportkocsit

Kis híján múlt, hogy vezettük a világ egyik leggyorsabb, s talán legklasszabb sportkocsiját, az Ariel Atomot. Az egyetlen magyarországi példányban ültünk, féltünk, és előre borítékoltuk a Caterhammel való megméretés végeredményét.

Izsák Norbert Izsák Norbert

Seat Leon Cupra R teszt: végkielégítés
 

Seat Leon Cupra R teszt: végkielégítés

Nem szégyelli izmait a Leon Cupra R, és az sem ébreszt benne kisebbrendűségi érzést, hogy genetikailag közeli rokonai – a Golf R és az S3 – sokkal díszesebb öltözetben mutatkoznak és tapadásukról Haldex-összkerékhajtás gondoskodik. Egyáltalán nem érzi tehernek az első kerekekre zúduló 265 lóerőt, igaz, természete miatt padlógázhoz csak végső esetben ajánlatos folyamodni. Csak a legvégső esetben. Olyankor szelídségét levetkőzve Hulkként tépi szét az aszfaltot. Legény legyen ilyenkor a talpán, aki képes megzabolázni.

Biró Csongor Biró Csongor

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?
 

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?

A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.

Biró Csongor Biró Csongor


Renault Fluence: francia népautó
 

Renault Fluence: francia népautó

Mielőtt azt hinnénk, hogy ez a Renault Mégane szedán, azaz limuzin változata, nézzük meg jobban az autót. Szemből egyértelműen más, kissé sutább, mint a Mégane, hosszabb, hátulról pedig nem tudjuk, mennyiben hasonlítana, hisz nem gyártanak négyajtós Mégane-t. A Fluence-t a Mégane kombi alapjaira építik a törökországi Bursában.

Biró Csongor Biró Csongor

Teszt: mit tud a Navigon 8140?
 

Teszt: mit tud a Navigon 8140?

Bár a nevében benne van az igo, mégsem a hazai fejlesztésű navigációs program fut rajta. A Navigont németek fejlesztik és a német dolgok nagyon erősen meg tudják osztani az embereket. Gondoljunk csak a fociválogatottjukra, a Mercedesre, Karl Marxra, a bajor fehérkolbászra. Vagy éppen a Navigon navigációs szerkezeteire. Már hetek óta használom, de még mindig nem tudom, hogy inkább szeretem, vagy inkább nem.

unknown unknown

Navigáció teszt: TomTom XXL
 

Navigáció teszt: TomTom XXL

A tévék, a számítógép kijelzők megszületésük óta megállíthatatlanul növekednek és ez a hullám elérte a navigációs készülékeket is. Hasznos nekünk az óriásira nőtt segédlet vezetés közben?

unknown unknown

Saab 9-5: vezettük a svéd óriást
 

Saab 9-5: vezettük a svéd óriást

Mindannyian megkönnyebbültünk, amikor a Saab kapott egy új életet. Ráadásul egy függetlent. A saabosok szerint a Spyker-féle vezetés sokkal szabadabb kezet ad a svédeknek, engedik szárnyalni a fantáziájukat és mindehhez pénzt is adnak. Egyelőre.

Biró Csongor Biró Csongor

Chevrolet Captiva teszt: a Hargita hőse
 

Chevrolet Captiva teszt: a Hargita hőse

2300 kilométer hosszan vezettem a ráncfelvarrott Chevrolet Captivát hazai tájakon, Erdély lankáin, úttalan útjain, dombjain és hegyein. 2100 méter magasan is jártunk, a Kárpátok meghódítását kisujjból kirázta a koreai terepjáró. Eddig azt hittem a Captiva csak egy SUV, de immár tudom, valódi terepen is könnyen boldogul.

Biró Csongor Biró Csongor

Seat Ibiza Cupra teszt: fékezett vadság
 

Seat Ibiza Cupra teszt: fékezett vadság

Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.

Biró Csongor Biró Csongor

Volvo C70 teszt: lehet-e egy kabriós megalkuvó?
 

Volvo C70 teszt: lehet-e egy kabriós megalkuvó?

Elkötelezett Saab-rajongókként majdnem megtértünk a Volvóhoz. A bőr illata jobb, de a motor hangja és a belső tér kialakítása végül túlságosan puritánnak bizonyult saját, szubjektív tesztünkön. Persze nem kizárt, még pár nap, és beleszoktunk volna.

Izsák Norbert Izsák Norbert