#vonalbezárás



Folyton megígérik a MÁV átszervezését, de csak az alibivonalak száma nő
 

Folyton megígérik a MÁV átszervezését, de csak az alibivonalak száma nő

A vasúti vonalbezárás a vidék megbüntetését jelenti – mondták a fideszesek 2007-ben és 2009-ben, és valóban, amióta hatalomra kerültek, a megszüntetés helyett csak elsorvasztottak és lélegeztetőgépre helyeztek kihasználatlan vonalakat. A Volánbusz és a MÁV közös cégbe olvasztásának eddig legalább ötször futottak neki, mindhiába, de az e-jegyrendszert is megígérték már 2010-ben.


Völner: nem kell vizsgálni a szakszervezeti videót, nem lesz újabb vonalbezárás
 

Völner: nem kell vizsgálni a szakszervezeti videót, nem lesz újabb vonalbezárás

Nincs szükség parlamenti vizsgálatra az internetre feltett szakszervezeti videó miatt – mondta a fejlesztési minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Völner Pál úgy fogalmazott: ha mindenre, aminek annyi valóságalapja van, mint a szakszervezetek által nyilvánosságra hozott videónak, bizottságot hoznának létre, akkor azok felemésztenék a parlamenti munkát.

MTI MTI



Vakvágányon a MÁV
 

Vakvágányon a MÁV

A bezárandó szárnyvonalak nagy része valóban gazdaságtalan – és felesleges. De megszűnésük nem jelent tömegközlekedési reformot, csupán kényszerű takarékosságot. A rutinszerű, obligát sztrájkok sem igazán szüntetik meg a ciklikusan változó tőkeinjekciók és tőkekivonások által gerjesztett ágazati bizonytalanságot. A MÁV-nál is arra van szükség, mint szinte valamennyi közintézmény és közüzem esetén: a vízfej lecsapolására. De sajnos, az érdekképviseleti és tulajdonosi oldal is önérdekű rövidlátásban szenved e téren.

hvg.hu hvg.hu