Vészhelyzeti vágányzár lesz szerdán a Budapest–Miskolc-vonalon
Az avartüzek erdőtűzzé nőhetnek, ezért azonnal cselekedni kell.
Az avartüzek erdőtűzzé nőhetnek, ezért azonnal cselekedni kell.
Közel egy hónapig tart majd a vágányzár.
A vonal állapota politikai vihart kavart, de végre elkezdődik a felújítás.
Ez az a felújítás, ami addig késett, hogy Lázár János kirúgta a MÁV egyik vezérigazgató-helyettesét, majd ezt követően a tárcája Vitézy Dáviddal is szóváltásba keveredett.
Egyes vonatok más pályaudvarokra futnak be a munka befejezéséig.
Hétfő reggeltől 10 hónapon át pótlóbuszozni kell Aszód és Pécel között, sokaknak ez két átszállást jelent. Kollégánk kiment a reggeli csúcsforgalomba felmérni a helyzetet: Aszódon és Gödöllőn jó szervezettséggel találkozott, utassal annál kevesebbel. Pécelen viszont voltak gondok, meg is késett egy kicsit a vonat.
Új, gyorsított HÉV-szerelvények is indulnak Gödöllő felé, csúcsforgalomban nem mennek közvetlen HÉV-ek Csömörre, viszont új kapcsolat lesz Kistarcsa és Csömör között. Mindez semmi ahhoz képest, amit a vonatozóknak kell majd elviselniük.
A leghalaszthatatlanabb beavatkozásokat végezte el a MÁV a Déli pályaudvaron a kéthetes vágányzár alatt, az utasok számára szinte csak a (félig) újrabetonozott peronok észrevehetők. Komolyabb beavatkozásokhoz még több tíz milliárd forintra lenne szükség.
Csütörtökön üzemkezdettől két hétre bezár a Déli pályaudvar, a MÁV-Start nem biztosít pótlóbuszokat. Elmagyarázzuk, melyik vonatokat érinti ez, mit használjon helyettük, és mi mindennek az oka.
Folytatódik a felújítás, Fonyód és Kaposvár között már péntektől pótlóbuszok járnak, később Szántódnál is felfüggesztik a közlekedést.
A nyári szezon idejére leállnak a dél-balatoni vasútvonal felújításával, és az utasok az ígéretek szerint már nyáron is érzékelhetik a fejlődést az eddig átépített szakaszokon.
Nagykanizsa és Keszthely félórával messzebb kerül Budapesttől.
Indul az esztergomi vasútvonal villamosítása, emiatt öt hétvégére visszatérnek a pótlóbuszok.