Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Csütörtökön üzemkezdettől két hétre bezár a Déli pályaudvar, a MÁV-Start nem biztosít pótlóbuszokat. Elmagyarázzuk, melyik vonatokat érinti ez, mit használjon helyettük, és mi mindennek az oka.
Csütörtökön a hajnali első vonatindulástól kezdve két héten át, október 17-én nap végéig bezárják a Déli pályaudvart. A MÁV a legszükségesebb karbantartást végzi el ez idő alatt, éjjel-nappal dolgozni fog annak érdekében, hogy a pályaudvar aztán zökkenőmentesen működhessen.
A karbantartás több kellemetlenséggel jár, pedig ezek némelyike kiküszöbölhető lett volna. Először is csak szeptember 18-án, véletlenül derült ki, hogy két hétre bezár a Déli pályaudvar, a MÁV addig nem tudatta ezt a lakossággal, ami semmiképp sem nevezhető korrektnek azokkal az ingázókkal szemben, akik úgy vették meg a bérletet, hogy annak érvényességi idejének felében vonatuk nem éri el szokott úti célját. A MÁV-Start azonban azt írja, a bérleteseknek a fel nem használt szakaszra vonatkozó arányos visszatérítési igényét teljesíti, ha az ügyfélszolgálatán kérik ezt.
Mi van a vonat helyett?
A másik kellemetlenség, amit el lehetett volna kerülni: noha az érintett vonatok jelentős része Kelenföldön fog végállomásozni ebben az időben,
a MÁV-Start nem indít pótlóbuszokat Kelenföld és a Déli pályaudvar között, és a BKK sem fogadja el a vasúti bérleteket az arra közlekedő járatokon.
A Déli és Kelenföld közötti közlekedésre tehát kizárólag a BKK 139-es, 140-es és 140A busza alkalmas, igaz, azok nem mennek be a kelenföldi buszvégállomásra, csak a többpercnyi gyaloglásra található Sasadi útnál, az autópálya bevezető szakaszán állnak meg. További probléma ezzel a megoldással, hogy ezek a buszok jelenleg is zsúfoltak, senki nem gondoskodott ezek sűrítéséről, illetve a járművek a Déli pályaudvartól a Sasadi útig 7 helyen állnak meg, így jóval hosszabb a menetidejük, mint a vonaté.
Aki Pest felé tart, annak ajánlatos Kelenföldön átszállnia a 4-es metróra, illetve az Óbuda felé közlekedőknek is célszerű lehet Kelenföldtől a 19-es villamos használata.
Mely vonatokat érinti ez?
A válasz röviden: gyakorlatilag mindegyiket, amelyik eredetileg a Déli pályaudvarról indul vagy oda érkezik. Azaz minden székesfehérvári, veszprémi és balatoni vonatot, a szombathelyi, zalaegerszegi gyorsvonatokat, a pusztaszabolcsi és százhalombattai, valamint a Tatabánya felől érkező személyvonatokat.
Ezek a vágányzár idején a Déli helyett mind Kelenföldre érkeznek, és onnan is indulnak.
Kivétel azonban a vasárnapi Budapest-Déli–Győr elővárosi gyorsított vonat és a zágrábi Agram nemzetközi gyorsvonat, ezek a Déli helyett a Keletibe érkeznek és onnan indulnak.
A Göcsej InterCity pedig Zalaegerszeg felé Kelenföldről indul, Zalaegerszeg felől viszont Budapest-Keletiig közlekedik, míg a Gradec gyorsvonat Zágráb felől csak Kelenföldig közlekedik, azonban a Keletiből indul Zágráb felé.
Mi az értelme a kéthetes lezárásnak?
Az utasok a lezárás után nem fognak észrevenni semmilyen változást, annak csupán annyi haszna van, hogy a pályaudvar továbbra is használható marad. Ahogy a Keleti és a Nyugati, úgy a Déli pályaudvar állomásának és vágányzatának komplex felújítása is régóta esedékes lenne, ez azonban százmilliárdos költség, ezért mindeddig halogatták.
De nézzük részletesebben: ez a karbantartás arról szól, hogy halaszthatatlan munkákat végeznek a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon, a peronokon – mindezt csak a vonatforgalom teljes szüneteltetése mellett lehet elvégezni, írja honlapján a MÁV.
Éppen a lezárás előtti napokban merült fel egy régi-új ötlet, miszerint egy nagyjából 300 milliárd forintos alagutat építenének a Déli és a Nyugati pályaudvar között. Ennek az ötletnek nemcsak az lenne az előnye, hogy egy újabb metrószerű jármű kötné össze Budát Pesttel, hanem hogy kiváltaná a Déli és Nyugati pályaudvar szerepét, azaz
a két pályaudvar mai formájában megszűnne, az állomások lekerülnének a föld alá.
Ezzel elkerülhetnék a két pályaudvar méregdrága felújítását. A projektről persze nincsen még döntés, kivitelezése pedig sok évben mérhető, ha egyáltalán megvalósul. Felmerül a kérdés tehát, hogy mi lesz addig, erre azonban jelenleg semmilyen forgatókönyv nincsen, maradnak az időközönként várható, hetekig tartó karbantartások a Déli pályaudvaron.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Mexikót is hasonló vámokkal sújtja az amerikai elnök.
Egy hollywoodi film forgatókönyvének lapjaira kívánkoznak az izraeli nukleáris fegyver megszerzésének részletei.
A másik azt válaszolta, hogy ő nem tett ilyet.
Apáti Bence mozgalmának éppen volt érkezése ezt legyártani.
A férje brazil, meg ott elismerik a melegházasságot.