Mészáros Lőrinc 9,5 milliárd forintért fejleszt vízközművet az ácsi katódgyárhoz
A település és ipari parkja kétirányú betáplálást kap.
A település és ipari parkja kétirányú betáplálást kap.
Az állam 27 milliárd forinttal támogatja a beruházást, ebből 10 milliárdot szánnak a szennyvízhálózatra, amelynek felújításával Mészáros Lőrinc cégét bízták meg.
Az eddigieknél sokkal szigorúbb határértékeket szab meg egy új kormányrendelet arra, hogy legfeljebb mennyi káros anyagot bocsáthatnak ki a levegőt szennyező gyárak. Jól hangzik, csakhogy az a tavalyi jogszabály továbbra is életben van, amely ennek hatását gyakorlatilag teljesen lenullázza.
Az állatot észlelő vadász szerint a farkas akár Szlovákiából is jöhetett.
Ha összejön a korábban is beígért évi százezer tonnás gyártási teljesítmény, az napi húsz-harminc kamiont fog jelenteni az év minden napján reggel hat és este tíz óra között.
Rengeteg ígéret, amelyeket helyben egyre durvább ellenérzések fogadnak – így foglalható össze, hogy mi történt a magyarországi akkumulátoriparban idén. Hatalmas gyárak érkeznek, de egyelőre nem tisztázott, ki fog ezekben dolgozni, sem az, hogy ki fogja feldolgozni a hulladékukat.
A Miskolci Egyetem szakértői szerint nem lesz sem tűz-, sem robbanásveszélyes a gyár. A munkálatokat már el is kezdték 41 ezer négyzetméteren.
Ácson forrnak az indulatok a település mellé tervezett katódgyár miatt. A beruházó állítja, hogy minden rendben, azonban 2026-ra a Komárom melletti faluban nemcsak gyár lesz, de egy háromszáz főt befogadni képes lakópark is.
Szentirmai István szerint a helyiek nem is ellenzik a gyár megépülését. Lakossági fórum mindenesetre csak októberben lesz.
Kedden szavazott az ácsi képviselőtestület arról, mikor tartsanak lakossági fórumot a település délnyugati határába tervezett katódgyárról: októberre tűzték ki. Az ülésre sok helyi civil is kíváncsi volt.
Nincs még elég információ a katódgyárral kapcsolatban, ezért később szeretnék megtartani az arról szóló lakossági fórumot Ácson. A soron következő testületi ülésen dönthetnek arról, hogy visszavonják-e a fórumról szóló korábbi határozatot.
Évi egy terawattnyi energiát felhasználva termelne 900 dolgozó évi 100 ezer tonna katódport az Ács mellé tervezett kínai hátterű katódgyárban. A Bamo Technology vezetése a Magyarországon megjelenő kínai akkumulátoripari szereplők közül elsőként állt ki újságírók elé, hogy részletezze a sok indulatot kiváltó, több mint 530 milliárd forintos beruházást. Mennyi energia kell a katódgyártáshoz? Hogy szállítják az alapanyagot és a végterméket? Honnan lesz munkaerő, és hol laknak majd? Mennyit hoz a konyhára? Itt vannak a válaszok.
Ácsnál történt a baleset.
Nyílt levelet írtak polgármesterüknek bábolnai civilek a szomszédos Ács hozzájuk közel eső határába tervezett kínai katódgyár ügyében. Azt szeretnék, ha Horváth Klára bábolnai polgármester állást foglalna a beruházással kapcsolatban, és válaszolna egy sor kérdésre.
A terület másik fele egy székesfehérvári vállalkozó birtokában van.
"Nem lesz akkumulátorgyár, de még ha az is lenne, se lenne semmi probléma" – ezt megnyugtatásként szánta a miniszter a dühös ácsiaknak.
Dühös minifórum az utcán, lemondások a közgyűlésben, titkolózás utáni magyarázkodás a legújabb és egyik legnagyobb hazai akkumulátoripari beruházás, az ácsi katódgyár bejelentése nyomán. Mit épül majd a város határába? Mitől tartanak a helyiek? Milyen haszna lesz a városnak? És vajon ki az a régi ismerős, akinek bizonyára csurran-cseppen majd valami az üzletből? Videóriport.
A képviselőknek a katódgyár volt az utolsó csepp a pohárban.