Hetekre megbénulhat a vasúti áruszállítás Budapesten
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Többéves csökkenés után tavaly ismét bővülésnek indult az európai közúti áruforgalom. Bár a vasúti vagy vízi szállítással kombinált megoldások súlya is jelentősen növekszik, a kamionos fuvarozás egyelőre a teljes szektor átlagán felül teljesít. A kapacitások azonban szűkösek, a fuvarpiaci szereplőket sok tényező sújtja – ebben a helyzetben nagy szerep jut a logisztikai szolgáltatóknak, amelyektől az ügyfél „mindössze” annyit vár, hogy az áruját gyorsan és hatékonyan célba juttassa. Bevált gyakorlatok az ágazat egyik meghatározó szereplőjétől.
Tavaly is növekedett az intermodális fuvarozás volumene, de nem eléggé.
A doveri kikötői hatóság hétfői közleménye szerint a francia oldalon elrendelt korlátozás várhatóan 48 óráig lesz érvényben.
Azt is megmondják a kamionosoknak, hogy hol tankolhatnak és hol kell elhagyniuk az országot.
Bár a világ áruforgalmának 90 százaléka a tengeren zajlik, sokszor nem lehet tudni, pontosan hol tartózkodnak éppen a hajók. A nagyobb áru- és az utasszállító vízi járművekre telepített automatikus nyomkövető rendszer (AIS) ugyanis kikapcsolható vagy felülírható.
A briteknél megjelent új vírusmutáció miatt állt le korábban az utas- és az áruforgalom a két ország között.
Pénteken csaknem 40 kilométeres volt a kocsisor Csanádpalotánál.