Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
Nem lesz elérhető vasúton az öt legnagyobb budapesti intermodiális áruszállítási terminál – írj a G7.hu. Az érintett terminálok bonyolítják le Magyarország nemzetközi áruforgalmának tizedét, de a következő hetekben-hónapokban jelentős kiesést okozhat, hogy augusztusban lezárják a Soroksári út felett átvezető vasúti vágányokat, illetve négyszer három napra lezárják a rossz állapotban lévő Gubacsi hidat is.
Ezek a vágányok kötik össze Ferencváros állomást (borítóképünkön) a Budapest–Belgrád vonal fővárosi szakaszával, és ebből ágaznak ki azok a szárnyvonalak, amelyek mentén fekszenek a következő fontos konténerterminálok:
A G7.hu szerint hónapokon át várhatók késések a vonatközlekedésen, növekedhetnek az áruszállítás költségei, ami rontja az érintett cégek versenyképességét, és hosszabb távon forgalmat veszíthetnek a terminálok a határon túliakkal szemben.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.