#átkelő



Felújítják az ország egyik leglepukkantabb hídját
 

Felújítják az ország egyik leglepukkantabb hídját

A kiskörei Tisza-híd mindössze egy nyomtávú, azt használják az autók és a vonatok, váltakozó irányban, jelzőlámpás irányítással. A 130 éves hídon mindent felújítanak a csatlakozó utakkal együtt, de bővítés nem lesz.

MTI / Hernádi Levente MTI / Hernádi Levente








Felújításért kiált két budapesti híd, de pénz még sehol sincs rájuk
 

Felújításért kiált két budapesti híd, de pénz még sehol sincs rájuk

Leghamarabb év végén kezdhetnék el a Lánchíd felújítását, ha sikerülne ehhez valahonnan forrást keríteni. A BKK szerint csak a tervek lesznek meg biztosan idén. A munka legalább két évig tart majd, és az átkelő mellett a Clark Ádám teret, valamint a Váralagutat is érinti – írja a Népszabadság. Az már korábban kiderült, hogy a Petőfi híd is felújításra szorul, de azon a Budapest Közút Zrt. szerint statikai problémák egyelőre nincsenek.

hvg.hu hvg.hu


Szinte tramtrain-nagyhatalom lehet nemsokára Szeged
 

Szinte tramtrain-nagyhatalom lehet nemsokára Szeged

Egyre több konkrétumot lehet tudni Szeged harmadik Tisza-hídjáról és a hozzá kapcsolódó forgalmi tervekről, köztük a makói tramtrainről. A vonat és a villamos „keresztezésével” közvetlen vasúti kapcsolat jönne létre Makó és Szeged belvárosa között. A hódmezővásárhelyi tramtrain megvalósítása az utolsó hírek szerint előrébb tart, ott már viszonylag részletes terveiket is be tudtak mutatni a közönségnek.

hvg.hu hvg.hu


Óriási súlytól szabadítják meg a híres párizsi gyalogoshidat – fotók
 

Óriási súlytól szabadítják meg a híres párizsi gyalogoshidat – fotók

Nem terhelhető tovább a párizsi Pont des Arts gyalogoshíd, amelynek védőkorlátjaira akár egymillió lakatot is feltehettek az elmúlt évtizedekben a szerelmespárok. A 155 méter hosszú átkelőt a becslések szerint 45 tonna plusz terhelés érhette a lakatok miatt, ezért megkezdték azok leszerelését. A korlátok egy részét már megtisztították.

MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu