szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szexizmusból jelesre vizsgáztak a cég kínai piacra dolgozó kreatívjai.

Tányérok, evőeszközök és egyéb étkezéshez kapcsolódó tárgyak megvásárlására próbálta meg rávenni az IKEA azzal a reklámmal, amelyben sikerült alaposan megalázni a nőket. A kínai piacra szánt reklámban egy anya épp megdorgálja a huszonéves lányát, amiért nem hozott magával egy fiút a vacsorára. A dorgálásnak később egy fenyegetéssel is hangsúlyt ad, amikor azt mondja a lányának, ne szólítsa többé az anyjának, ha legközelebbi étkezésre sem sikerül szereznie magának egy fiút.

Végül az utolsó pillanatban betoppan egy férfi, akiről kiderül, hogy a lány barátja, és mindenki boldog.

A 30 másodperces reklám hatalmas felháborodást váltott, az IKEA-t azzal vádolták, hogy viccet csinál a Kínában az egyedülálló nőket körülvevő stigmából: sokukat ugyanis csak „maradék nőként” emlegetik, ha nem mennek férjhez 27 éves korukig.

Az IKEA bocsánatot kért a tapintatlan reklám miatt, és közleményben hangsúlyozta, hogy mindenféle életstílust támogat, a nemek közötti egyenlőséget pedig alapvető értéknek tartja. A hirdetést mindenhonnan visszavonták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!