Tetszett a cikk?

A Nestlé Hungária Kft. tavaly az előző évhez viszonyítva 9 százalékkal 58,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét, adózás előtti nyeresége azonban 800 millió forinttal 2,8 milliárd forintra csökkent mondta Laurent Freixe, a cég hazai ügyvezető igazgatója.

Az eredményromlást a devizaárfolyamon elszenvedett veszteség okozta. Az üzemi szintű nyereség tavaly 22 százalékkal 4,7 milliárd forintra nőtt. Az idén a Nestlé Hungária további növekedést vár, amihez hozzájárul az is, hogy a Nestlé Schöllert 2004-től bevonják a konszolidációba mondta Noszik Péter. A pénzügyi igazgató számadatokat nem közölt, csak annyit mondott, hogy tavaly a Schöller jégkrém-gyártó árbevétele 5-6 milliárd forint között alakult, ám mivel a fagylaltgyár a németországi Nestlé tulajdonából csak tavaly szeptemberben került a hazai leányvállalathoz, ezért csak az idei árbevételek kalkulálnak majd bevételeivel.



A tavalyi 58,4 milliárd forint árbevételből közel 40 milliárd forint élelmiszeripari termékek, 18,7 milliárd forint pedig állateledelek eladásából származott. Az erős árverseny miatt az állateledel értékesítése az előző évhez képest 1,6 százalékkal mérséklődött. A tavalyi exportárbevétel a belföldinél dinamikusabban, 36 százalékkal 24,8 milliárd forintra nőtt.



A Nestlé-csoporthoz tartozó Nestlé Hungária 1.400 főt foglalkoztat. A cég diósgyőri és szerencsi gyárát március 1-jétől összevonták. A szerencsi üzem az italpor-gyártás régiós központjává vált, a diósgyőri pedig a csokoládéfigurák egyetlen gyártója a Nestlé-csoporton belül. Ebből az üzemből a táblás csokoládé gyártását Csehországba tették át, de a termelés ettől nem csökkent, mivel a cég bár a hazai piacra is termel csokifigurákat, az export dominánsabb.



Beruházásokra, fejlesztésekre tavaly 2 milliárd forintot fordított a társaság és az idén is hasonló nagyságrendű beruházást tervez, amely elsősorban a kávéital-por gyártókapacitásának növelését és a technológia modernizációját szolgálja. A Nestlé Hungária az előző évekhez hasonlóan 2003-ban is több milliárd forint értékben vásárolt nyers- és csomagolóanyagokat hazai beszállítóktól. Az ügyvezető igazgató szerint a vállalatcsoporton belül az egyik legjobb eredményt érte el a Nestlé Hungária, a piacfejlesztésben pedig az élen járt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!