Tetszett a cikk?

A szerb Zastava autógyár tárgyalásokat kezd a jövő hónapban az olasz Fiat autógyárral egy lehetséges kooperáció kialakításáról.

A korábbi privatizálási tervek és a Peugeot-Citroen csoporttal, a Toyota és a Volkswagen autógyárakkal folytatott tárgyalások zsákutcába jutottak, mivel a Zastava elvetette az olcsó értékesítést és a fejlesztési beruházásokat ajánló konstrukciókat.



A Zastava 4500 alkalmazottja fejenként három autót gyártott tavaly. A Zastava a becslések szerint 212,2 millió dollár kárt szenvedett a NATO 1999-es légitámadásai során. A 2003-as 13 ezerről az idén 31 ezerre tervezi növelni termelését, ami még mindig messze elmarad 60 ezres kapacitásától.



A gyár most arra számít, hogy vagy a Fiat, vagy egy másik autógyár vagy lehetővé teszi valamelyik modelljének az összeszerelését, vagy pedig eladja neki valamelyik típusának platformját, amelyre egy saját modellt fejleszthetne ki. (MTI)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hogyan jöttek létre az univerzum legnehezebb anyagai?

Hogyan jöttek létre az univerzum legnehezebb anyagai?

Orbán: Május elejére több mint 4 és félmillió ember lesz beoltva Magyarországon

Orbán: Május elejére több mint 4 és félmillió ember lesz beoltva Magyarországon

Egy hétre megszállja az utakat a rendőrség

Egy hétre megszállja az utakat a rendőrség