Csányi megveszi a Multireklámot is

Csányi Sándor, az OTP Bank Rt. elnök-vezérigazgatója - egy cégén keresztül - elõzetes megállapodást kötött a közterületi reklámpiacot vezetõ Multireklám Rt. többségének megvásárlásáról. Az ár többmilliárdos lehet.

  • unknown unknown
Csányi megveszi a Multireklámot is

A HVG információi szerint hétfőn bejegyezte a cégbíróság a Multireklám Köztéri Médiaügynökség RT.-t, amely tavaly novemberben jött létre 370 millió forintos jegyzett és 566 milliós saját tőkével négy társaság, a Multireklám Kft., az Indoor Media Kft., az M-Csoport Holding Kft., és a Bell Telemarketing Kft. egyesüléséből.

A HVG információi szerint Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatójának egyszemélyes cége, a Bonitás 2002 Kft. előzetes megállapodást kötött a napokban egyébként rt.-vé alakult Multireklám többségi tulajdonrészének megvásárlására. Ennek előfeltétele egyebek között a társaság jelenleg is folyó átvilágítása. Az értesülést Emődi Annamária, az OTP Bank szóvivője sem kívánta kommentálni, az rt. vételárára vonatkozó kérdést - hivatkozva a cégértékelés folyamatára - még korainak tartotta. Ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy Csányinak nem volt tulajdonosi érdekeltsége a Multireklám Kft.-ben, és jelenleg sem közvetlen, sem közvetett tulajdonrésszel nem rendelkezik az rt.-ben.

Piaci körökből tudható: a Multireklám, illetve elődje, a több cégből álló M-Csoport régóta eladó. Általános vélekedés szerint 4-5 milliárd forintot kértek érte, de eddig "csak" 3 milliárd körüli árajánlatok érkeztek. Sok kisebb cégüket - így a Dono Direkt Kft.-t, a Médiasprint Sportmarketing Kft.-t avagy a Bell Telemarketing Kft. eszközeit - sikerült eladniuk. A mostani összeolvadással a gazdálkodás nyilvánvalóan átláthatóbbá válik, és a cégek veszteségei is eltűnnek a nagy egészben.

Szakértők úgy tartják, a Multireklám piaci pozícióiban - negyednyi részesedés a 28 ezer magyarországi kültéri óriásplakát-, illetve 10-15 százalékos részesedés a 14 ezer darab, kisebb méretű, úgynevezett cityposterek piacán - mindenképpen lehetővé tesz egy 3-5 milliárdos éves árbevételt és akár 6-700 millió körüli üzemi nyereséget - teszi hozzá a lap. (Bár a cég vezetői nem adtak tájékoztatást gazdálkodási adatokról, a nyereséget eddig valószínűleg egyéb költségtételek csökkentették.) Az rt. több plakátcégben kistulajdonos is.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.