Tetszett a cikk?

A Taxigépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) a korábbi taxisnyilatkozatokkal ellentétes álláspontot képvisel: a sofőrök szívesen látnák a fix tarifa bevezetését Budapesten.

A szakszervezet közleménye szerint a fővárosban bevezetni tervezett fix taxitarifa-rendszer és a telefonon rendelt autók kiállási díja a jelenlegi áldatlan állapot megszüntetését jelentené - írja a Napi Gazdaság.
 
A gépkocsivezetők úgy vélik, hogy az eddig e tárgyban megjelent, s a budapesti terveket ellenző taxisvélemények mögött a fuvarszervező vállalkozások tulajdonosai állnak - ők hozták létre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül a taxis tagozatot - teszi hozzá a lap. A TGFSZ azzal vádolja a fuvarszervező cégek tulajdonosait, hogy ők csak évi többmilliárdos bevételüket féltik, amely a taxisofőrök által havonta befizetett – a minimálbért elérő - fuvarszervezési díjból tevődik össze.

Az új tarifák nem 60-90 százalékos áremelést jelentenének, hanem a meglévő, "elvtelen" kedvezmények eltörlését. A szakszervezet szerint a Fővárosi Önkormányzat által javasolt taxitarifa a legtöbb fuvarszervező cég díjtáblázatában évek óta szerepel, illetve maximum 9 százalékos emelkedést okoz néhány cég jelenlegi alaptarifájához képest.

A kiállási díjat a fuvarszervezők - reklámcélból, a taxisok terhére - 10-15 éve nem alkalmazzák, illetve mértékét nulla forintban határozták meg, holott a taxisnak a címre gurulással többletköltsége keletkezik, az utasnak többletszolgáltatást nyújt. A szakszervezet szerint egy budapesti fuvarszervező irodával szerződésben álló taxisofőr 10-15 ezer kilométert gurul évente ingyen a címekre.

Március végén döntenek az új parkolási rendeletről

A következő 6-8 évben a belvárosi közterületekről a magánbefektetők által építendő mélygarázsokba szorítaná az autósokat a fővárosi önkormányzat nemrég szakmai vitára bocsátott új parkolási koncepciója, amelyről az év elején jelzett február helyett várhatóan csak március végén tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.

A tervezet szerint a jelenlegi fizetőövezetek határai jórészt változatlanok maradnak, s nem növekednének a tarifák sem. A mai két óráról viszont négy órára emelnék a várakozási időt - mondta Lakos Imre az önkormányzat városüzemeltetési bizottságának elnöke. Szerinte a Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes által gondozott közgyűlési előterjesztésben arról nincs szó, hogy a jelenlegi három parkolási társulást egységesítenék. Az önállóan működő cégek a meglévő szerződéseik alapján tovább tevékenykednének.



















HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!