Tetszett a cikk?

Vásárlásnál a boltválasztás legfontosabb szempontja az áru minősége, az árszínvonal valamint a választék, ez a három tényező pedig évek óta kiemelkedő szerepet játszik a vásárlási szokásokban - áll a GfK tanulmányában.

A GfK Piackutató Intézet „Shopping Monitor” című új tanulmánya azt is közli, hogy a legtöbb pénzt élelmiszerre a háztartások 40 százaléka a 20 000-nél több kis boltban adja ki. A háztartások további közel egy harmad része számára valamelyik hipermarket az élelmiszer fő beszerzési forrása. Utána következik a diszkont, majd a szupermarket. A kis bolt a legtöbb pénzt ott elköltők 90 százaléka számára azért előnyös, mert közel van és könnyen megközelíthető. A hipermarket fő vonzerejét a válaszadók 69 százaléka számára a kedvező árak adják, de sokak számára fontos a széles áruválaszték is. A diszkont kedvező árait 76 százalék nevezte meg pozitívumként, és szintén magas a könnyű megközelíthetőséget említők aránya.

A boltválasztást befolyásoló tényezők majdnem mindegyikét fontosabbnak tartják a megkérdezettek, mint egy évvel korábban; általában igényesebbek lettek a vevők. Egyedül az üzlet ismertsége, márkaneve kevésbé fontos az előző felméréshez képest. Legnagyobb arányban az üzlet környezetével szemben támasztott elvárás mutatója emelkedett egy év alatt. 

Az érem másik oldala, hogy a vevők mennyire elégedettek azzal az üzlettel, ahol a legtöbbet költik élelmiszerre. Tizenkilenc szempont közül a rangsor vége felé áll az árszínvonallal való elégedettség. Annál kevésbé csak az akciókat-promóciókat, illetve a nyújtott szolgáltatásokat tartják jónak a vevők. A lista középső részén áll az elégedettség az áruk frissességével és minőségével, viszont az élbolyban foglal helyet a választék. Legnagyobb mértékben fő bevásárló helyük nyitva tartásával elégedettek a vevők.

A különböző napi fogyasztási cikkek termékcsoportjai közül kis boltban veszik legtöbben a friss kenyeret és péksüteményt. A hipermarket slágere a mosó- és tisztítószer, a szupermarketé a tej és tejtermék. A diszkont az alapvető élelmiszerek fő beszerzési forrása a legtöbb háztartás számára. Szaküzletben friss húsra, piacon friss zöldségre és gyümölcsre adják ki a legtöbb pénzt.

(GfK)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!