szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A hazai turizmusban az elmúlt évben tovább folytatódott a 2002 óta tartó negatív trend - mondta Lengyel Márton, a Magyar Turisztikai Egyesület (Matur) elnöke, a szervezet éves közgyűlésén. A nemzetközi turizmus ugyanakkor 10 százalékos növekedést produkált.

Továbbra is csak ígéret a turizmus stratégia, a turizmus törvény megalkotása, a fejlesztési források bővülése, a működési feltételek javulása - hangsúlyozta Lengyel Márton, aki pozitívumként kiemelte: tavaly a beutazó forgalom 1 százalékkal, a kereskedelmi szálláshelyek vendégszáma 3 százalékkal nőtt, a vendégéjszakák száma stagnált. Emellett mintegy 13 százalékkal emelkedtek a kereskedelmi szálláshelyek bevételei - tette hozzá.

A nemzetközi turizmusban tavaly fellendülés következett be, véli Lengyel Márton, 10 százalékkal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma, és legalább ugyanilyen mértékű bővülés várható a bevételeknél is. A fellendülés okai közül kiemelte a világgazdaság élénkülését, a járványok és háborús helyzetek mérséklődését, a diszkont légitársaságok forgalmának ugrásszerű növekedését, valamint az internet terjedését. A legnagyobb növekedést Kelet-Ázsiában, a legkisebbet Európában mérték, így Európa súlya a világturizmusban tovább, 55 százalékra csökkent - tette hozzá.

Az európai helyzettel kapcsolatban közölte: csalódást okozott az egységes piac, hiszen nincs egységes turizmuspolitika, aránytalan és nincs egyeztetve az adózás. Úgy vélte, hogy a fő cél a fenntartható fejlődés és a versenyképesség megteremtése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Leépítés a Magyar Turizmus Rt.-nél

"Nem új az átszervezés igénye, gyakorlatilag egy éve kezdtük el" - mondta Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója. A végrehajtott intézkedések hatásaként jövőre 90-100 millió forintot takarítanak meg.

eurohirek.hu Gazdaság

A németek világbajnokok a turizmusban

A Dresdner Bank elemzése szerint Németország polgárai tavaly 58 milliárd eurót költöttek tavaly utazásra, s a német utazási irodák 2005-re további 2 százalékos növekedést remélnek.