Tetszett a cikk?

A német autógyár vezetői a magyarországi befektetői környezetről beszéltek a hvg.hu tudósítójának.

A magyar kormányoknak rugalmasabb, kedvezőbb gazdasági környezetet kellene kialakítaniuk, ha meg akarják őrizni a nemzetgazdaság pozícióját a visegrádi országokkal folytatott tőkebefektető-import versenyben – mondta Jochem Heizmann, az Audi cég termelésért felelős igazgatótanácsi tagja a hvg.hu-nak a német luxusautógyár keddi évértékelő sajtótájékoztatóján, Ingoldstadtban.

A győri Audi Hungaria Motor Kft. 2004-ben a tavalyi évhez viszonyítva mintegy 11 százalékkal növekedve közel 1,5 millió motort gyártott, a több mint ötezer dolgozót foglalkoztató gyártómű 3,92 milliárd eurós árbevétele után az adózás előtti eredmény 329 millió euró volt. A jó teljesítmény ellenére az Audi-menedzser szerint vannak még növekedési tartalékok. „A magyar kormányfőnek is elmondtuk – fogalmazott –, hogy a munkaidő rugalmassága érdekében megalkotott törvényi feltételeket meg kell őrizni, mivel - ha a piaci kereslet úgy diktálja -, napi 24 óráján keresztül kell működtetni a gyártósorokat”. Heizmann a versenyképesség szempontjából elengedhetetlennek tartotta az infrastruktúra-fejlesztést, így a Győr körüli úthálózat korszerűsítését, továbbá a győri motorgyár mérnök- , illetve szakmunkás-utánpótlásához a hazai oktatás erősebb támogatását. Kulcsfontosságúnak tartja ugyanakkor a bérek kordában tartását, mondván a lengyelországi Volkswagen-Audi motorgyárban a bérszínvonal 25 százalékkal alacsonyabb, mint a győri testvérvállalatnál. Elismerte ugyan, hogy a bérnövekedés „természetes igény”, de akkor a versenyképesség fenntartását más eszközökkel, így például a termelékenység növelésével kell egyensúlyozni.

Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott, hogy cége érdekelt a magyar beszállítások növelésében, de szavaiból úgy tűnt, lényeges elmozdulás nem történhetett: tavaly a közvetlen beszállítások értéke 94 millió euró volt, de a hazai vállalkozók még nem igen tudják teljesíteni a szigorú szállítási kívánalmakat. Mindemellett a győri beruházások tavalyi értéke 495 millió euró volt, ezzel az 1992-évi cégalapítás óta az összbefektetések értéke 2004 végéig elérte a 2,32 milliárd eurót. Az már eldöntött ügy, hogy Győrben új típussal jövőre tovább folytatódik a TT márkájú sportkocsik összeszerelése és Faustmann ügyvezető sejtetni engedte, hogy a motorgyártás akár már az idén is egy új szerszámgépgyártó részleggel is bővül.

HEIMER GYÖRGY / Ingoldstadt

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Győr versenyben az Audi-szerszámgyárért

Az Audi a közeljövőben dönt egy közép-európai szerszámgyár létesítésének helyszínéről - közölte Jürgen Lunemann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója szerdán.

Karrier

Új elnök az Audi győri társaságának élén

Az Audi Hungaria Motor Kft. elnöki posztját 2004. április 1-jétől Thomas Faustmann, a társaság jelenleg termelésért felelős ügyvezető igazgatója tölti be – jelentette be a vállalat.