szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A személygépkocsik piacán a luxuskategóriák egyre jobban veszítenek piaci jelentőségükből, míg a gyártók szerint az idei év sztárjai a kisautók lesznek.

A magas munkanélküliség és az alacsony fogyasztási hajlandóság függvényében az autógyárak az idén is gyenge piaci forgalomra számítanak. A legnagyobb autógyárak mindegyike borús előrejelzéseket tett a 100. genfi autószalon alkalmából. Különösen a legnagyobb európai nemzeti piacon, a németországin látják nehéznek a helyzetet.

Jövedelmezőségük megőrzése érdekében egyre nagyobb mértékben folyamodnak a takarékossági prés szorításához. A vásárlókkal 10 ezer eurós áron kívánják megkedveltetni az autót, mint tartós fogyasztási cikket. A luxus kategóriák egyre jobban veszítenek piaci jelentőségükből.

A Volkswagen számos új modellje ellenére sem számít értékesítéseinek javulására. Bernd Pietschrieder a konszern elnöke, tekintettel az ágazat gyenge teljesítményére a világ szinte minden táján, nem számít "semmi látványos fejleményre". Sem Európában, sem az Egyesült Államokban nem tapasztalhatóak a javulás jelei.

A német autóipari szervezet, a VDA számításai szerint a forgalomba állított új személygépkocsik száma a gyenge évkezdet után februárban is visszaesést mutatott. Bernd Gottschalk, a VDA elnöke a minden bizonnyal sorban a hatodik stagnáló évet a munkanélküliek időközben 5,2 milliósra duzzadt számának, valamint a vásárlók általánosan alacsony fogyasztási hajlandóságának tulajdonítja.

A Ford európai vezére Lewis Booth sem látja semmi jelét a piaci helyzet javulásának. A Ford kölni gyára az éles piaci versenyre és az értékesítések stagnálására való tekintettel takarékossági programot kíván indítani.

A General Motors viszont a Chevrolet márkára támaszkodva bővíteni kívánja piaci részesedését. A szanálás alatt álló németországi leányvállalata, az Opel viszont piaci részesedésének minden százalékpontjáért keményen meg kell hogy küzdjön az idén.

A genfi szalon sztárjai a piaci helyzet fényében nem csoda, hogy a kisautók lesznek. Ilyenek például a közös platformra épülő Toyota Aygo, Peugeot 107 és Citroen C1 "hármasikrek". A Volkswagen a Brazíliában gyártott Fox modellel kíván rátromfolni a piaci kínálatra még az év első felében, ezt a modellt azonban Genfben még nem mutatja be.

A francia Renault Nyugat-Európában is értékesíteni kívánja az eredetileg a kelet-európai piaci igények és feltételek figyelembe vételével kifejlesztett Logan modelljét 7500 eurós áron. A Ford pedig 8 ezer dolláros Ka Student modelljével száll ringbe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Autópiaci örömök és megpróbáltatások

Csaknem összeomlott a Mercedes-csoport tavaly év végén, míg a svéd Volvo és a francia Renault aránylag jól teljesített. Növekedett az új autók eladása tavaly Európában, de a legnagyobb gépjármű- és motorgyártók ennek ellenére vegyes évet zártak részben a dollár gyengülésének és a dráguló nyersanyagköltségeknek köszönhetően.

MTI Világ

Kedvezményes árú luxusautók tisztviselőknek

A német kormány és az egyes szövetségi minisztériumok szolgálati gépkocsijainak beszerzését a pénzügyi tárca szigorú előírásai szabályozzák. A takarékosságra törekvő miniszteri előírást azonban a gyártók nagylelkű engedményekkel játsszák ki, lépre csalva a mohó politikusokat.

Infinit Tech

Az intelligens autók korszaka két éven belül megkezdődik

Míg korábban csak a luxusautókra volt jellemző az extra felszereltség, néhány éven belül a hátsó ülésbe épített videokonzolok, a fedélzeti navigációs rendszerek, valamint a vezeték nélküli kommunikációs technológiák is széria felszerelésnek számítanak majd az autógyártók többségénél.

MTI Gazdaság

Már nem olcsóbb dízeles autóval járni

A francia példa nyomán a német autógyárak is egyre inkább rákényszerülnek arra, hogy dízelmotoros modelljeiket koromszűrővel hozzák forgalomba. Hogy eddig berzenkedtek e szükségesnek és ésszerűnek tűnő műszaki tartozék bevezetése ellen, az alkalmasint azzal magyarázható, hogy a hivatalosan "részecskeszűrőnek" nevezett alkatrész növeli a dízelmotor fogyasztását.