szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A személygépkocsik piacán a luxuskategóriák egyre jobban veszítenek piaci jelentőségükből, míg a gyártók szerint az idei év sztárjai a kisautók lesznek.

A magas munkanélküliség és az alacsony fogyasztási hajlandóság függvényében az autógyárak az idén is gyenge piaci forgalomra számítanak. A legnagyobb autógyárak mindegyike borús előrejelzéseket tett a 100. genfi autószalon alkalmából. Különösen a legnagyobb európai nemzeti piacon, a németországin látják nehéznek a helyzetet.

Jövedelmezőségük megőrzése érdekében egyre nagyobb mértékben folyamodnak a takarékossági prés szorításához. A vásárlókkal 10 ezer eurós áron kívánják megkedveltetni az autót, mint tartós fogyasztási cikket. A luxus kategóriák egyre jobban veszítenek piaci jelentőségükből.

A Volkswagen számos új modellje ellenére sem számít értékesítéseinek javulására. Bernd Pietschrieder a konszern elnöke, tekintettel az ágazat gyenge teljesítményére a világ szinte minden táján, nem számít "semmi látványos fejleményre". Sem Európában, sem az Egyesült Államokban nem tapasztalhatóak a javulás jelei.

A német autóipari szervezet, a VDA számításai szerint a forgalomba állított új személygépkocsik száma a gyenge évkezdet után februárban is visszaesést mutatott. Bernd Gottschalk, a VDA elnöke a minden bizonnyal sorban a hatodik stagnáló évet a munkanélküliek időközben 5,2 milliósra duzzadt számának, valamint a vásárlók általánosan alacsony fogyasztási hajlandóságának tulajdonítja.

A Ford európai vezére Lewis Booth sem látja semmi jelét a piaci helyzet javulásának. A Ford kölni gyára az éles piaci versenyre és az értékesítések stagnálására való tekintettel takarékossági programot kíván indítani.

A General Motors viszont a Chevrolet márkára támaszkodva bővíteni kívánja piaci részesedését. A szanálás alatt álló németországi leányvállalata, az Opel viszont piaci részesedésének minden százalékpontjáért keményen meg kell hogy küzdjön az idén.

A genfi szalon sztárjai a piaci helyzet fényében nem csoda, hogy a kisautók lesznek. Ilyenek például a közös platformra épülő Toyota Aygo, Peugeot 107 és Citroen C1 "hármasikrek". A Volkswagen a Brazíliában gyártott Fox modellel kíván rátromfolni a piaci kínálatra még az év első felében, ezt a modellt azonban Genfben még nem mutatja be.

A francia Renault Nyugat-Európában is értékesíteni kívánja az eredetileg a kelet-európai piaci igények és feltételek figyelembe vételével kifejlesztett Logan modelljét 7500 eurós áron. A Ford pedig 8 ezer dolláros Ka Student modelljével száll ringbe.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI/hvg.hu Gazdaság

Autópiaci örömök és megpróbáltatások

Csaknem összeomlott a Mercedes-csoport tavaly év végén, míg a svéd Volvo és a francia Renault aránylag jól teljesített. Növekedett az új autók eladása tavaly Európában, de a legnagyobb gépjármű- és motorgyártók ennek ellenére vegyes évet zártak részben a dollár gyengülésének és a dráguló nyersanyagköltségeknek köszönhetően.

MTI Világ

Kedvezményes árú luxusautók tisztviselőknek

A német kormány és az egyes szövetségi minisztériumok szolgálati gépkocsijainak beszerzését a pénzügyi tárca szigorú előírásai szabályozzák. A takarékosságra törekvő miniszteri előírást azonban a gyártók nagylelkű engedményekkel játsszák ki, lépre csalva a mohó politikusokat.

Infinit Tech

Az intelligens autók korszaka két éven belül megkezdődik

Míg korábban csak a luxusautókra volt jellemző az extra felszereltség, néhány éven belül a hátsó ülésbe épített videokonzolok, a fedélzeti navigációs rendszerek, valamint a vezeték nélküli kommunikációs technológiák is széria felszerelésnek számítanak majd az autógyártók többségénél.

MTI Gazdaság

Már nem olcsóbb dízeles autóval járni

A francia példa nyomán a német autógyárak is egyre inkább rákényszerülnek arra, hogy dízelmotoros modelljeiket koromszűrővel hozzák forgalomba. Hogy eddig berzenkedtek e szükségesnek és ésszerűnek tűnő műszaki tartozék bevezetése ellen, az alkalmasint azzal magyarázható, hogy a hivatalosan "részecskeszűrőnek" nevezett alkatrész növeli a dízelmotor fogyasztását.

Radar360: Kijárási tilalom Amerikában a zavargások, Európában a vírus miatt

Radar360: Kijárási tilalom Amerikában a zavargások, Európában a vírus miatt

Lukasenka leváltotta a belügyminiszterét, aki éles lőszer bevetésével fenyegette a tüntetőket

Lukasenka leváltotta a belügyminiszterét, aki éles lőszer bevetésével fenyegette a tüntetőket

Egész Magyarországot magas kockázatúvá minősítette Németország

Egész Magyarországot magas kockázatúvá minősítette Németország