szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2 millió forint bírságot szabott ki a Henkel Magyarország Kft.-re, mert egy folyékony pillanatragasztó csomagolásán a No.1 megjelölést használta, amely alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A GVH közleménye ismerteti: a Henkel Magyarország Kft. Loctite Super Attak terméket védő csomagolás mindkét oldalán jól olvashatóan tüntette fel a "No.1. liquid" jelölést. A kifogásolt jelölés megjelent a Henkel web oldalán, valamint a több Henkel terméket együttesen ábrázoló szórólapokon.

A versenytanács megállapította, hogy ezeken a reklámfelületeken alkalmazott No.1. jelölés azt a képzetet kelti, hogy az adott feladat elvégzéséhez célszerűen
használható termékek közül a Henkel terméke a legjobb.
   
Emlékeztetnek: jogsértést követ el a vállalkozás, ha magáról vagy termékéről olyan felsőfokú jelzőt állít, amelyet nem tud hitelt érdemlően bizonyítani. A vizsgálat során a Henkel Ragasztás Technikai Üzletága nem tudta igazolni, hogy terméke kétséget kizáróan a legjobb a piacon - teszik hozzá.
   
A GVH figyelembe vette, hogy a Henkel Kft. ellen fogyasztó megtévesztésre alkalmas magatartása tanúsítása miatt korábban két elmarasztaló határozat született.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Stagnál a fogyasztói bizalmi index

A Közgáz-GfK Fogyasztói Bizalom Index decemberben 167 százalékon állt, alig változott a szeptemberi 168 százalékhoz képest, ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkek iránti érdeklődés továbbra is rekord szinten áll - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

Hárs Géza Gazdaság

Márkabűvölet vs. márkagyűlölet?

"A gépek elkopnak. Az autók rozsdásodnak. Az emberek meghalnak. A márkák azonban továbbélnek." Ezt a gondolatot egy élelmiszeripari cég igazgatójának szájából idézi a magyarul most megjelent No Logo című könyv. Tele van provokatív kijelentésekkel, mégsem ettől ingerel vitára.

MTI Itthon

Csongrádban 22,5 millióért bírságoltak a fogyasztóvédők

A Csongrád Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az elmúlt évben 1126 ellenőrzést folytatott le, alig többet az előző évinél; a különféle szabálytalanságok miatt kirótt bírságok összege 22,5 millió forint - közölte a Csongrád Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója csütörtökön.

Ki az a Sztamen Grigorov, és miért van ma a Google kereső főoldalán?

Ki az a Sztamen Grigorov, és miért van ma a Google kereső főoldalán?

Elhagyhatta a kórházat az első magyar beteg, akit remdesivirrel kezeltek

Elhagyhatta a kórházat az első magyar beteg, akit remdesivirrel kezeltek

Boltokban árulja fedélzeti menüjét a Finnair

Boltokban árulja fedélzeti menüjét a Finnair