szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

2004-ben az előző évhez képest mintegy 50 százalékkal több szénsavmentes ásványvizet fogyasztottunk. A gyümölcslevek közül egyértelműen a magasabb gyümölcstartalmú italokat kedveljük jobban – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.

© AP
Feltehetően a sok éves átlagnál hűvösebb nyári időjárásnak tudható be, hogy a GfK Hungária Piackutató Intézet adatainak tanúsága szerint tavaly a megelőző időszakokkal összehasonlítva kevésbé nőtt a magyar lakosság ásványvíz-, gyümölcslé és sörfogyasztása.

2003-hoz képest honfitársaink egyértelműen több ásványvizet fogyasztottak, bár ennek a növekedésnek a mértéke elmaradt a 2002-2003 közötti időszakban mérttől. Az üzletek bevételeinek a várakozásoktól való elmaradását másrészről az is okozta, hogy a fogyasztói árak 2003 és 2004 között csökkentek. A gyártói és a kereskedelmi márkák fejlődését elemezve szembeötlő a saját márkás (a forgalmazó nevét viselő) ásványvizek közel 50 százalékos növekedése. A szénsavmentes és szénsavval enyhén dúsított vizekből 2004-ben megközelítően kétszer annyit fogyasztottunk, mint egy évvel korábban szemben a szénsavas vizekkel, amelyekből mindössze mintegy 8 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban. 

Tavaly megkezdődött a magasabb gyümölcstartalmú italok térhódítása. Gyümölcslevekből 2003-hoz képest mintegy 2 százalékkal kevesebbet fogyasztottunk, de a 100 százalékos, prémium gyümölcslevekből közel 8 százalékkal vásároltunk többet 2004-ben, mint az előző évben.

A szénsavas üdítőitalok piaca a gyümölcslevekéhez hasonló képet mutat. 2004-ben nem egészen 3 százalékkal kevesebbet adtak el az üzletek, ám bevételüket így is sikerült mintegy 1 százalékkal növelniük.

Sör ből 2004-ben közel 9 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban, így a 2004-es növekedési ütem nem marad el az előző évitől. Ez elsősorban az alkoholos sörök egyre nagyobb kedveltségének köszönhető – 2004-ben közel 10 százalékkal fogyott több az alkoholtartalmú sörökből, mint egy évvel korábban. Az alkoholmentes sörök ezzel szemben némileg veszítettek népszerűségükből. Az adatok tanúsága szerint a fogyasztás a meleg nyári hónapokban és a családi eseményekben bővelkedő decemberi hónapban mutat magasabb értéket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

Sörreklám kavart botrányt Venezuelában

Egy sörreklám miatt tiltakoznak a venezuelai jogvédő szervezetek, amelyek nőgyűlölőnek tartják egy vállalat marketingfogását - írja a United Press Internationalre hivatkozva az M&C News és az MTI.

Panoráma Tech

Nanotechnológiával a tartós sörhabért

A frissen csapolt sör elengedhetetlen tartozéka a dús hab, ami azonban túl gyorsan összeesik. Ezen segíthet brit vegyészek új eljárása, amelyet kifejezetten a hab tartósítására fejlesztettek ki.

MTI Gazdaság

A Heineken újabb sörgyárat vett Oroszországban

A holland Heineken sörgyár tovább terjeszkedik Oroszországban, egyre keletebbre: szerdán bejelentette, hogy megvette az irkutszki Baikal Beer sörgyárat. Az ügylet pénzügyi részleteit nem közölték.

Gazdaság

Eltűntek az olcsó sörök

Eltűntek az olcsó dobozos importsörök a hazai boltok polcairól, amely az első reakciók szerint az eldobható italospalackok után kivetett darab alapú termékdíj megjelenésére vezethető vissza.

MTI Világ

Ásványvízharc politikai okok miatt?

Montenegrói-szerbiai kereskedelmi háborúba torkollhat belgrádi elemzők szerint az, hogy Podgorica minőségi kifogásokra hivatkozva betiltotta Montenegróban öt szerbiai ásványvíz forgalmazását.

MTI Gazdaság

Sörexport: rekord Csehországban

A cseh sörgyárak tavaly 2,64 millió hektoliter sört exportáltak, majdnem 25 százalékkal többet, mint az előző évben - közölte a cseh sörgyárak szövetsége.

MTI/hvg.hu Világ

Kirúgták, mert más sört ivott

Kirúgta egy alkalmazottját az amerikai Miller Brewing Co., a Miller Time sörök gyártójának egyik forgalmazója mert más cég sörét itta egy kocsmában, és erről véletlenül fénykép is megjelent a sajtóban.