szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 8 millió forintra bírságolta meg a Magyar Telekom Rt.-t, mivel a "Teleperc" elnevezésű díjcsomag reklámkampánya a fogyasztók megtévesztésére volt alkalmas.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. (régebben Matáv) 2005. január 25-től április 30-ig tartott reklámkampánya során egyes reklámjaiban arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy a Teleperc” díjcsomag a legkedvezőbb a piacon. A GVH szerint ez nem felelt meg a valóságnak, máshol alacsonyabbak voltak a díjak.

A Versenytanács azt is megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. az adott időszak alatt jogsértő módon alkalmazott összehasonlító reklámot a Teleperc” díjcsomag és az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. kínálatának összevetésekor. A hirdetésekben a társaság nem vette figyelembe, hogy nem azonos módon - az egyik helyen perc, a másikon másodperc alapon - történik a számlázás, és ezért egyes esetekben a versenytárs díjai kedvezőbbek voltak.

A versenytanács 8 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a társaságot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!