szerző:
eurohirek.hu
Tetszett a cikk?

Stavros Dimas környezetvédelmi EU-biztos 2006-ban olyan uniós direktívát készül előterjeszteni, amely szerint a légiközlekedés okozta környezeti szennyezést is beszámítanák az európai károsanyag-kibocsátási kvótába. A légitársaságok emellett a növekvő kerozinár miatt is kénytelenek árat emelni.

Ha ez megvalósul, akkor a légitársaságok - az ipari felhasználókhoz hasonlóan - beszállhatnának az emisszió-kereskedelembe. Az új rendszer, számítások szerint, körülbelül 9 euróval drágítana meg minden menettérti repülőjegyet.

Az Európai Bizottság megbízásából készült egy tanulmány, amelynek szerzői szerint ez a megoldás lehet a leghatásosabb eszköze annak, hogy kevesebb legyen a környezetszennyező fel- és leszállás Európa repülőterein.

A Der Standard úgy tudja, hogy Dimas nem éri be ennyivel: kerozinadó kezdeményezését is tervezi.

Korábban arról számoltunk be: a növekvő üzemanyagárak miatt több légitársaság is kénytelen növelni árait, és kerozin-pótdíjait tovább drágítani, ez pedig elsősorban a fapadosokat érinti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Dráguló kerozin – drágul a nyári repülés

A növekvő üzemanyagárak miatt több légitársaság is kénytelen növelni árait, és kerozin-pótdíjait tovább drágítani. A drágulás elsősorban a szorosan gazdálkodó fapadosokat érinti.

MTI Gazdaság

A kerozint is megadóztatná az Európai Unió?

Adót vezetne be a repülőgép-üzemanyagra Németország, ami akár 5-10 euróval is megdrágíthatná a repülőgépjegyek árát. A német kormány az intézkedésnek az unió egészére való kiterjesztését javasolja.

Hét nap

EURÓPAI LÉGSZENNYEZÉS

A csatlakozókkal együtt az EU 2002-ben 33 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt (ühg) bocsátott ki, mint 1990-ben -...