szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyarországi szórakoztató elektronikai piac bővülésének üteme az elmúlt években csökkent, de nő a modern technológiát képviselő és a digitális készülékek iránti kereslet - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet jelentéséből.

Az intézet adatai szerint a piac növekedésének üteme 2004-ben mind értékben, mind az eladott termékek darabszámát tekintve jelentősen csökkent.

Míg 2003-ban az eladott termékek darabszáma 39,7 százalékkal bővült, addig 2004-ben már csak 15,2 százalékkal. Értékben jóval nagyobb volt a növekedési ütem visszaesése - 2003-as 24,5 százalékos bővülés után tavaly csak 4,7 százalék -, mert a kiélezett piaci verseny és a gyors technológiai megújulás miatt erős árcsökkenés következett be.

A piaci növekedés kulcsát a GfK az innovációban látja, mivel az idei évre prognosztizált 5 százalékos bővülés hajtóerejét a DVD termékek, a digitális videokamera, az MP3 lejátszók és a projektoros televíziók adják.   Utóbbi kereslete a GfK Elektro 2005-2006 című tanulmánya szerint több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Dübörgő szórakoztatóipar

A szórakoztató és média ágazat 2000 óta nem tapasztalt mértékben - évente 7,3 százalékkal - fejlődik, így 2009-re globális szinten elérheti az 1800 milliárd dolláros értéket a PricewaterhouseCoopers (PwC) legújabb felmérése szerint.