szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kvízjátékban mindössze helyesen kell válaszolnunk a feltett kérdésekre, és a képernyőn megjelenő nőről nyomban lehullik egy-egy ruhadarab. A kérdések és a helyesnek elfogadott válaszok alapján úgy tűnik, a játék célja a magyar gazdaság „sikerességének” propagálása. A játékot fejlesztő - több állami megbízással büszkélkedhető - pr-cég szerint a kvízhez semmi köze a kormánynak.

„Szia. Szilvi vagyok. Azt hiszem, hogy a magyar férfiak többsége rövid idő alatt és örömmel hajlandó megtanulni gazdaságunk legfontosabb adatait.” Ezzel a szöveggel köszönti a játékost a sztiptíz kvízjáték honlapján egy bájos hölgy, egyelőre még teljes ruházatban.

Szilvi, a szakértő
„Melyik volt a legversenyképesebb ország 2004-ben?” – íme az első kérdés. A játékos Görögország, Spanyolország, Szlovákia, Lengyelország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Magyarország közül választhat, és csak utóbbit fogadva el helyes válasznak veti le blúzát a nő. A munkanélküliségre rákérdezve (Melyik országban a legalacsonyabb a munkanélküliség?) szintén a hazánkat kiválasztó játékosnak kedvez a szerencse. A többi kérdés és a rá adható válaszok is azt "bizonyítják": sikeres a magyar gazdaság.

Az erotikus játék a Sawyer Miller Group kommunikációs cég honlapján található. Ugyanez a társaság készítette az Európai Parlamenti választás előtt egy-két héttel megjelenő online bokszolós játékot is, melyben a felhasználó vagy Medgyessy Péter, vagy Orbán Viktor öklével illethette az ellenfél fejét. A játék igencsak népszerű volt: két hét alatt 25 ezerszer játszottak vele.

„A magunk szórakoztatására készítettük a játékot. Nincs benne pénz, nem megbízás alapján készült, a kormánynak ehhez semmi köze. De tartalmát komolyan gondoljuk. Meggyőződésem, hogy a magyar gazdaság nagyon sikeres” – közölte a hvg.hu megkeresésére Bruck Gábor, a Sawyer Miller Group elnöke.

A Sawyer Miller Group megbízói között állami megrendelőket, egyebek mellett a Miniszterelnöki Hivatalt és több minisztériumot is találunk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Folk György (hvg.hu) Itthon

Blogok és bérbloggerek a választási kampányban

Körbekérdeztük a magyar politikai pártokat és ifjúsági tagozataikat, mennyire bevett eszköz nézeteik terjesztésére a blog. Lesújtó eredményeket kaptunk: a legtöbb helyen – elvileg az adott párt informatikai szakértői – a blogok, a fórumok és a weboldalak közti különbségeket sem látják tisztán. A téma szakértői szerint a választásokban a blogok szerepe felértékelődhet.