szerző:
hvg.hu

A német ProfNet Institute for Internet-Marketing által a bankok internetes megjelenését értékelő nemzetközi kutatás első eredményei alapján a világ 2500 banki honlapja között dobogós helyen végzett a Raiffeisen Bank Rt. internetes oldala.

A felmérésben 41 nemzetközi intézet kutatói vettek részt, és 141 kritérium alapján 171 országban működő mintegy 2500 banki honlapot elemeztek - olvasható a felmérés eredményeiről kiadott közleményben.

© Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar


















A magyarországi felmérés vezetője a Pécsi Tudományegyetem professzora, Rekettye Gábor, a marketing tanszék vezetője volt, a tanulmány elkészítésében pedig közreműködött Pintér Éva, a Vállalati Gazdaságtan és Számvitel tanszék tanársegédje.

„A bankok sikeresen használják az internetet, de ma, a globalizáció korában még hiányzik egy általános, egész világra kiterjedő stratégia” – állapította meg a nemzetközi kutatás vezetője, Uwe Kamenz professzor.

A felmérés alapján az első helyet megosztva két bank szerezte meg, amelyek – egy előre felállított kritérium-rendszerben – a maximálisan elérhető 100 pontból 73 pontot értek el: a Bank Millennium (Lengyelország), és a Wachovia Corporation (USA). Őket követi közvetlenül a Raiffeisen Bank  Rt., amely minimális lemaradással 72 pontot kapott, és az előkelő harmadik helyre került.

Magyarországi eredmények (Oldaltörés)

A 100 pont négy terület értékeléséből adódik: külső megjelenés, kezelhetőség, interaktivitás (ezekre maximálisan 20-20 pontot lehetett kapni) és tartalom (maximum 40 pont).

© Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar


















A magyarországi bankok internetes megjelenéséről szóló részfelmérés szerint az első helyet a Raiffeisen Bank Rt. kapta, második és harmadik helyre pedig a Takarékbank Rt., és a K&H Bank Rt. került.

Érdekes, hogy a CIB Bank Rt. nem került fel az első tíz magyar bank toplistájára, bár az olasz tulajdonú pénzintézet a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Klub pályázatán 2004-ben és 2005-ben is elnyerte az Év honlapja díjat.

A magyarországi bankok átlagosan 10,6 pontot értek el a kezelhetőség, 15,8 pontot a tartalom, 6,0 pontot az interaktivitás és 7,9 pontot a megjelenés szempontjából. Az eredményeken még lehet és szükséges is javítani, de összességében pozitív a magyar bankok értékelése. A teljes tanulmányt 2006. januárban hozzák nyilvánosságra.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Infinit Tech

Az e-banking 2002 óta 47 százalékkal növekedett

Az elektronikus bankolásról készített tanulmányában a Pew Internet & American Life azt állítja, hogy az online pénzügyi szolgáltatás az elmúlt öt év legdinamikusabban fejlődő internetes tevékenysége. Legalább is így volt, az Egyesült Államokban.

hvg.hu Tech

Internetes pénzügyek: optimista bankok, kétkedő biztosítók

A pénzügyi szektor internet-gazdasági tevékenységét vizsgálta a tavalyi harmadik negyedévben a GKI Gazdaságkutató Rt. a T-Mobile és a Sun Microsystems támogatásával. A most közölt eredmények szerint a bankok és a biztosítók között jelentős véleménykülönbséget tapasztaltak az internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról: a bankok optimistábbak a biztosítók kevésbé.

Mintha a valóságban photoshopolnánk magunkat, úgy tünteti el a bőrhibákat ez a kütyü

Mintha a valóságban photoshopolnánk magunkat, úgy tünteti el a bőrhibákat ez a kütyü

Tudja, mit lehet csinálni 1200 színes ceruzából? Például egy működő gitárt

Tudja, mit lehet csinálni 1200 színes ceruzából? Például egy működő gitárt

Nem sikerül átkalibrálni a navigációs rendszereket, mert nincs, aki megcsinálná

Nem sikerül átkalibrálni a navigációs rendszereket, mert nincs, aki megcsinálná

A rendőrség csinált egy alkalmazást, amellyel a hallássérültek könnyebben tudnak segítséget kérni

A rendőrség csinált egy alkalmazást, amellyel a hallássérültek könnyebben tudnak segítséget kérni

Megdőlt a szélrekord Budapesten

Megdőlt a szélrekord Budapesten

Rasszizmussal vádolták, első fokon nyert Kassai Viktor

Rasszizmussal vádolták, első fokon nyert Kassai Viktor