szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Decemberben SX4 névvel családi és szabadidőautó sorozatgyártása kezdődik Esztergomban - közölte a Suzuki csütörtökön. A végső formaterv a neves olasz designer, Giorgetto Giugiaro nevével fémjelzett Italdesign-hoz fűződik.

Egy évvel az új Swift bevezetése után új járműosztály gyártása kezdódik Esztergomban, a kisautók után most először készül az esztergomi gyárban alsó-közép kategóriás modell. 

A gyártók a magyar piacon az SX4 jelű modellt elsősorban családi autónak szánják, az Ignis és a Swift fölé pozícionálva azt, mind funkció, mind érték szempontjából - mondta a gyár szóvivője. Tihanyi Tamás hozzátette, az esztergomi gyárban a tervek szerint évi 60 ezer darab SX4 készül majd, ebből 40 ezer kerül a Suzuki európai szalonjaiba, Magyarországon tízezer darab eladásával számolnak. Az új modellből húszezer a Fiat csatornáin keresztül talál majd vevőkre.

Az SX4 hivatalos bemutatóját a 2006. márciusi Genfi Nemzetközi Autókiállításon tartják, ezután kezdődik el az európai értékesítés. Az új autó a téli olimpián már látható lesz, ugyanis az esztergomi gyárból kigördülő SX4-gyel lényegében azonos Sedici (Fiat) lesz a Torinói Téli Olimpiai Játékok hivatalos autója. Az SX4 két változatban készül. Az Urban Line, vagyis a városi változat inkább a személyautókra emlékeztet, kevesebb szabadidő elemmel, míg az Outdoor Line, vagyis a szabadidő modell egyértelműen a hobbiautók jegyeit viseli magán.

Bár a végső formaterv a neves olasz designer, Giorgetto Giugiaro nevével fémjelzett Italdesign-hoz fűződik, a teljes projekt menedzsmentjét - a koncepció kialakításától, a fejlesztésen és tervezésen keresztül a tömegtermelés kivitelezéséig - a Suzuki tartja kézben. 

Az SX4-t három motortípussal szállítják: 1490 köbcentis (73kW/99 LE) és 1.586 köbcentis (79 kW/107 LE) benzinmotorral, illetve 1910 köbcentis (88 kW/120 LE) dízelmotorral. Az autó dízelmotorral hat sebességes kéziváltóval és négykerék-meghajtással szerelve is készül.

A Magyar Suzuki Rt. évekkel ezelőtt meghirdetett stratégiája az európai igényeknek és ízlésnek megfelelő autók fejlesztését tűzte ki célul. A hosszú távú program egyik fontos része olyan új modellek bevezetése, mint az Ignis, majd az év elején jött a Concept-S tanulmányautóból megvalósult új Swift, melynek a tavaly novemberi próbagyártás után januárban kezdődött a sorozatgyártása. 

Az idén október végéig az új Swiftből 15 ezer darab talált gazdára Magyarországon, 51 ezer darabot exportáltak. Az első tíz hónapban összesen 29414 darab magyarországi gyártású és 3700 darab importból származó Suzukit értékesítettek belföldön, és 87250 darab autót exportáltak.
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Jól fut a magyar Suzuki

A Magyar Suzuki Rt. 2005-ben tervezett árbevétele 300 milliárd forint körül alakul a tavaly elért több mint 220 milliárd forint nettó árbevétel után - közölte a társaság.

Gazdaság

Újabb Suzuki-beruházás Esztergomban

A Magyar Suzuki Rt. 60 milliárd forint beruházás eredményeként megkezdi az idén új, egyelőre New Concept Car munkanevet viselő modelljének sorozatgyártását jelentették be a cég vezetői csütörtökön az esztergomi gyárban.

Itthon

786 milliós bírság a Suzukinak

A Népszabadság információi szerint 786 millió forintos építésrendészeti bírság fizetésére kötelezte az esztergomi önkormányzat a Magyar Suzuki Rt.

MTI Gazdaság

Hibrid autót fejleszt a Suzuki

A Suzuki japán autóipari vállalat bejelentette szándékát, hogy benzin-elektromos vegyes üzemelésű kisautó modellel szeretné bővíteni a választékát. A miniautó kategóriában ez lenne az első hibridautó.