Tetszett a cikk?

A hazai sztrádák műszaki előírásai sokkal szigorúbbak a környező országokénál, információink szerint akár 25 százalék is megspórolható lenne anélkül, hogy a biztonság rovására menne. A lehetőségeket a gazdasági tárca vizsgálja - írja a Világgazdaság.

A nagyobbik ellenzéki párt szerint kilométerenként átlagosan egymilliárd forinttal drágábban épültek ebben a ciklusban az autópályák, mint az előzőben. Szilágyi András, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója szerint azonban a hasonló szakaszok fajlagos főpályaárait 2005. évi árszinten összehasonlítva nincs nagy eltérés az utóbbi évek beruházásai között.

(VG)
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az autópályaépítés húzza az építőipart

Az építőipari termelés volumene szeptemberben kiigazítás nélkül és munkanaptényezővel korrigáltan is 37 százalékkal haladta meg a tavaly szeptemberit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) hétfőn.

hvg.hu Világ

Autópályafinanszírozás a büdzsén kívül

Az osztrák nemzeti autópályaépítő és -kezelő vállalat, az Asfinag 1,2 milliárd eurónyi kötvényt bocsátott ki a múlt héten, az osztrák államvasutak pedig az év végéig akar legalább 1 milliárd euró összegben kötvényt kibocsátani.