A Nyugati pályaudvarról a meglévő vasúti infrastruktúrán már most is el lehet jutni a Ferihegy 1 és a Ferihegy 2 közötti területig, ahonnan autóbusszal vinnék a repülőtér épületeibe az utasokat - hangzott el a szerdai sajtóbeszélgetésen.
Cégen belüli tatarozás |
Heinczinger István kérdésre válaszolva közölte, hogy minimális beruházással akár az idén április-június között indulhatna az ideiglenes projekt. A MÁV általános vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az ideiglenes megoldástól függetlenül - a tervek szerint - január végén tender jelenik meg a végleges megoldást jelentő, ppp-keretében megvalósuló, városközpont és Ferihegy-2 közötti kötöttpályás összeköttetés megvalósítására.
Heinczinger István szólt arról, hogy a MÁV-nál az elmúlt három hónapban átvilágították a szervezeti struktúrát, és költséghatékonyságot, költségmegtakarítást eredményező átalakításokat hajtottak végre. A jelentős szervezeti átalakulások között említette a MÁV Cargo Zrt. január 1-jei létrehozását.
Utalt arra, hogy a szervezeti átalakulás nem fejeződött be, következő lépés a személyszállítás önálló vállalattá alakítása lesz - a tervek szerint - 2007. január 1-jével. Később önálló vállalattá alakul a pályavasút üzletág is. Heinczinger István kitért arra, hogy március végéig a MÁV menedzsmentje elkészíti a konszolidációra, a modernizációra és a vállalatirányításra vonatkozó programot, amelyből kiderül, mit lehet tenni a MÁV helyzetének stabilizálására.
Utalt arra, hogy a MÁV modernizációjában az európai uniós forrásokból megvalósuló fejlesztések is fontos szerepet játszanak. A MÁV menedzsmentje azt térképezi fel, hogy a kohéziós és strukturális alapokon kívül hogyan lehetne a modernizációt szolgáló egyéb célokra forrást szerezni további európai pénzügyi alapokból. A vezérigazgató-helyettes becslése szerint a MÁV pályázóként a mintegy 11 európai pénzügyi alapból 300-500 millió euró támogatást is megszerezhetne a 2007-2013 közötti időszakban, a strukturális és kohéziós alapokon túl.
A vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy a társaság ingatlangazdálkodásában, ingatlanhasznosításában jelentős tartalékok vannak. Jelenleg folyik az ingatlanhalmaz feltérképezése, a tulajdoni viszonyok rendezése. Elhangzott, hogy Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatója 2006. január 16-val a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettesévé nevezte ki Jendrolovics Pált. Korábban ezt a posztot Kozák Tamás töltötte be, aki 2006. január 1-jétől a MÁV Cargo Zrt. vezérigazgatója.