szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Amerikai becslések szerint az idén, a második félévben megáll a folyadékkristályos televíziók és monitorok(LCD-k) árcsökkenése, mert a kereslet növekedése irántuk könnyít az árakra ható nyomáson - véli az amerikai DisplaySearch kutatóintézet.

Az ágazatban termelési többletkapacitások alakultak ki a múlt év első felében, s eközben az ilyen berendezések eladása is gyengült, ezen tényezők együttesen az LCD-k árának csökkenését idézte elő. Ám már a múlt év második felében megélénkült a kereslet, elsősorban annak köszönhetően, hogy a régi PC-ket sok felhasználó folyadékkristályos képernyőjű hordozható gépekkel cserélte fel. 

A folyamat az idén folytatódik és az LCD televíziók eladása lendületet vehet, az eladások elérheti a 42 millió darabot, ami több mint 50 százalékos növekedés, míg a számítógépi display-k eladása 17 százalékkal 210 millió darab fölé nő.

Ennek ellenére a nagy LCD képernyő-gyártók, a Samsung, az LG.Philips és az Optronics nem ilyen derűlátók: a Samsung szerint például a kereslet növekedése mellett akár 10-15 százalékkal is csökkenhetnek az árak 2006-ban.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Magyar LCD tévék a Philipstől

A Royal Philips Electronics bejelentette, hogy a tervek szerint az év második felétől a társaság székesfehérvári gyára LCD televíziók gyártásába kezd.

MTI Gazdaság

Az LCD megelőzte a plazmát

A nagyméretű lapképernyős tévék piacán az LCD-képernyős készülékek forgalma februárban első alkalommal haladta meg a plazmaképernyősekét Japánban.

Trend

Képcsöves, LCD-, plazmatévé vagy HDTV?

Hódítanak a lapos tévék: áruk öt év alatt a hatodára-nyolcadára esett, ráadásul a képminőségük is sokat javult. Ám a leszálló ágban lévő, s ezért nyomott áron kínált képcsövesek vásárlása sem feltétlenül rossz választás.